29 Nisan 2009 Çarşamba

Fırın Sütlaç


Selamlar sevgiler herkese bugün fırın sütlaç yapmanın keyfine vardım zira ben sülacı bir türlü tabiri caizse düşüremeyenlerdendim çok da severim bu tatlıyı en sonunda elimde birebir olan iki sütlaç tarifim oldu kimin sayesinde daha önce yayımladığım sevimin sayfasından bugünkü
kendisinin hazırladığı tatları zevkle izlediğim bruakıne her zaman söylediğim gibi orjinali ebruakında oradan bakabilirsiniz.ebruya bu tarifi paylaştığı ve beni çok mutlu ettiği için teşekkürler.
Az pirinçli fırın sütlaç nasılmı hazırlanıyor?
Malzemeler:
1 litre süt
1,5su bardağı toz şeker
1/2kahve fincanı pirinç
1 kahve fincanı pirinç unu
1/2kahve fincanı nişaşta
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
su
Hazırlanışı:
Pirincin üzerine 1 su bardağı su koyulur iyice pişirilir.
Diğer tarafta başka bir tencerede süt ve şeker birlikte kaynatılır.
Bir tasın içinde pirinçunu, nişaşta 1/2 su bardağı su ile inceltilirve içine yumurta sarısı ilave edilir
karıştırılır.Bu karışım yavaş yavaş kaynayan sütün içine ilave edilir.pirinçlerde ilave edilip 5 dakika kadar kaynatılır kıvamını buluncaya kadar.Ateşten alınca vanilya karıştırılır ve kaselere paylaştırılır .Böylede yenilebilir,yada fırının ızgara bölümü yakılarak üzeri kızarıncaya kadar bekletilir soğuk servis edilir.

5 yorum:

meltemmutfakta dedi ki...

Ya inanmayacaksın ama şu anda bizdede fırın sütlaç var.Eşim çok sever ben bayılırım.Sık yapmaya çalışıyorum.
Ellerine emeğine sağlık seninkide şahane görünüyor.Afiyet bal şeker olsun...
sevgiyle kal,


www.meltemmutfakta.com

Öznur dedi ki...

İnci Abla'cım,
Ellerine sağlık. Yine harika şeyler yapmışsın. Bende uzundur yoktum, neyse döndüm. Çirişi bende yapmıştım geçen sene. Fincanda kekinide denemek gerek. Hele haşlama süper gözüküyo. Resimlere bakmaktan acıktım valla. Ellerine kollarına sağlık.

özge'nin sepeti dedi ki...

ohhh ohhh ohhh yaa inci abla tam kıvamında üzeri kızarmış sanki kokusu geldi burnuma ellerin dert görmesin e mi :)

meltemmutfakta dedi ki...

İnci'cim canım,çok teşekkür ederim güzel yorumun için.
sevgiyle kal,


www.meltemmutfakta.com

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

fırın sütlaçlar enfes görünüyor.Ellerine sağlık canım.