21 Ekim 2009 Çarşamba

Yumurtalı Mantar


Herkese selamlar arkadaşlar,akşamdan beri tansiyonum yükseldi:))sayfamda bazı arızalar
çıkardım suçlu kesinlikle benim :)tekrar yapılandıramadım oğlumun her dediğini yapıp:)köle
isaura durumundayım:) istekler sonlanırmı bilmem,işallah kısa zamanda istediğim şekle dönüştürebilirim.
Bugün hazırladığım mantar yemeği hepinizin bildiği ve her zaman hazırladığınız bir lezzet
ben tariften ziyade mantar nasıl haşlanır ,nasıl muhafaza edilir bunu ön planda tutmak isterim.
Mantar nasıl haşlanırı klasik tatlar arkadaşımın sayfasından öğrendim artık mantarı fazla alarak her zaman evde bulunmasını sağlıyorum ısrarla tavsiye ediyorum herkese ,ayrıca klasik tatlar arkadaşıma teşekkürü bir borç bilirim çok faydalanıyorum sayfasından.mantar nasıl haşlanır orjinali burada.Bende arşivde kalması için yazacağım.
Malzemeler:
1 kahve fincanı zeytinyağ
1 tane kuru soğan
1 tane pırasa
1 kase haşlanmış mantar
2-3domates
1-2tane biber
yeterince tuz
Hazırlanışı:
soğanları yemeklik doğrayın zeytinyağ ile birlikte kavurun ısı alınca ince doğranmış prasa,biber
mantar,tuz ilave edin bu arada domatesleri küp kesip ilave edin,kısık ateşte sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirin .ateşten almadan önce yumurtayı ister bütün kırın ,veya çırpılmış yumurta serin ,yumurtalar pişince ocaktan alın.
Mantar Nasıl Haşlanır
Malzemeler:
400 gr mantar
1/2 limon suyu
1 çay kaşığı tuz
1 su bardağı su
Hazırlanışı:
Mantarlar temizlenip yıkandıktan sonra tencereye su, limon ve tuz koyulup kaynatılacak kaynamış olan suya mantarlar atılacak ,kapağı hiç açılmayacak, ara sıra karıştırılacak tam 5 dakika sonra ateşten alınacak kendi suyu içinde soğutulacak ve kendi suyu ile muhafaza edilecek.
NOT:mantarın bıraktığı su biraz kara görülebilir hiç endişelenmeyin , mantarlar beyaz kalıyor.

16 yorum:

hunerlieller dedi ki...

güzel yorumunuz için teşekkürler..bende bügün mantar yemegi yapmıştım:)ama yumurtalı nefis görünüyor .denemeliyim.elinize saglık.sevgiler.

İnci Yemek dedi ki...

Sevgili hünerlieller ben teşekkür ederim ziyaretinize her zaman beklerim.

Klasik Tatlar dedi ki...

Görüntüsü muhteşem, ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

mantarı çok severim herzaman dolabımda bulunur.Sotesini sos yapıp makarna ile her çeşidini severim ellerine sağlık canım arkadaşım

Narince dedi ki...

Mantarların çekiciliği başımı döndürdü söyleyeyim. Ne yapcam ben şimdi, hııı?

HUYSUZBALIK dedi ki...

İncicim bayılırım mantarın her haline. Nefis görünüyor ellerine sağlık. Sevgiler...

meltemmutfakta dedi ki...

Hay Allah neler oldu canım bloguna:(
Bu erkeklerin benciliğide insanı çileden çıkarıyor.En küçüğünden en büyüğüne hepsi aynı :))
Napalım istediklerini yerine getirmekten başka çaren yok sanırım canım:)
ellerine sağlı bende çok severim..
harika görünüyor.
Afiyet bal şeker olsun:)
sevgilerimle,

İnci Yemek dedi ki...

Arkadaşlar güzel yorumlarınıza çok teşekkürler ederim.

Leyla Poyraz dedi ki...

mantar tam benlik olmuş..harikada görünüyor..ellerinize sağlık..Sevgiler..

İnci Yemek dedi ki...

sevgili leyla ziyaretinize ve güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.Tekrar beklerim:)sevgiler.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok severim bu ikiliyi. Ellerinize saglik! Hollandadan sevgiler

canikom dedi ki...

selam bu tarifi yaparken mantarları haşlanmış olarak mı ekliyelim.elinize sağlıkkk.tşk ederim...

İnci Yemek dedi ki...

canikomcuğum:)sayfanıza gelip yazmak istedim ulaşamadım:)
bu tarifte mantarı haşladım mantar nasıl saklanır şeklinde zaten yazmışım.
Haşlamadan hazırlamak istersenizde olabilir fakat mantarı başka bir tencerede bir yemek kaşığı sıvı yağ ile yüksek ateşte kavurun tencerenin kapağı kapalı halde suyunu salıp çekmeli burada daha sonra diğer tenceredeki malzemelerle buluşturun. çok daha lezzetli olacağını göreceksiniz.kolaylıklar diliyorum.
kucak dolusu sevgiler..

canikom dedi ki...

incihanımcığım çok tşk ederim dediğiniz şekide yapıcağım.(benim bloğum yok onu kastettiyseniz.)sevgiler.............

İnci Yemek dedi ki...

ok.canım her zaman beklerim.sevgiler..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Eşimde bende bayılırız mantarın her türlüsüne, yumurtalı da nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgilerimle...
(Yemek Sevdam)