18 Haziran 2010 Cuma

ISPANAKLI BÖREK


Herkese güzel ve mutlu hafta sonları diliyorum arkadaşlar izleyenlerim.Yoğun etkinliklerden
tariflerim arşivde birikti:)) mevsimi geçen sebzeler oldu:)) şimdi bulabileceğiniz sebzeler tükenmeden tariflerimi vermek isterim.Ispanaklı böreğimi denemelisiniz değişik bir lezzet ve pratik oldu.Milföy hamuru ve hazır yufkayı bütünleştirdim soslu tariften yola çıktım fakat sos hazırlamadım elde açmış kadar lezzetli oldu.Nasıl mı hazırladım:)) işte tarif..
Malzemeler:
10 tane iglo milföy
3 adet yufka
2 demet ıspanak
1/2 su bardağı zeytinyağ+sıvıyağ karışımı
2-3 adet kuru soğan
tuz,karabiber
1 tane yumurta
Hazırlanması:
Öncelikle iç malzemesini hazırladım ıspanakları iyice yıkayıp küçük küçük doğradım süzülmeye bıraktım.
soğanları yemeklik doğradım 2-3 yemek kaşığı zeytinyağında kavurdum çok sarartmadan ve
süzülmekte olan ıspanaklara ilave ettim tuz ve karabiberini ekleyip bir kenara aldım.
Böreği hazırlayacağım tepsiyi tereyağ ile yağladım.Oda ısısına gelmiş milföyleri elimle açarak tepsinin alt kısmına döşedim(benim tepsinin alt ve üst kısmına beşer tane ancak kapladı milföy adedini siz kendi tepsinize göre belirleyebilirsiniz)
bir yufkayı parçalayarak döşedim fırça ile zeytinyağ ve sıvıyağ karışımından sürüp ıspanaklı iç malzemeyi serdim. Yufkalar bitinceye kadar aynı işlemi yapıp en üste iç malzemesi koymadımve milföylerle kapatarak işlemi bitirdim üzerine 1 yemek kaşığı sıvıyağ ile inceltilmiş yumurta sarısı sürdüm biraz çörek otu serpip 175 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirdim.Hazırlayacak olanlara şimdiden afiyet olsun.

10 yorum:

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

İnci ablamm cok guzel görunuyor ellerıne saglıkk.buluşmaya beklıyorum görsumus oluruz.özledım öpüyorum kocamannn

İnci Yemek dedi ki...

Tülinim nerdesin canımözledim seni:)güzel yorumuna teşekkür ederim canım.en kısa sürede görüşmek üzere.çok öpüyorum..

oznurunelemekleri dedi ki...

hayatım yine döktürmüşsünn ellerine sağlıkkk nefis görünüyor böreğinnnn seni cokk öpüyorummm

İnci Yemek dedi ki...

öznurum çok özledim sizleri:))
canım teşekkür ederim ben de çok öpüyorum..

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Canım ; her zaman ki gibi gene cok hoş bir tarif sunmuşsun bizlere.
Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..
Sevgiler..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Börek oldumu hiç hayır demem; ellerine sağlık,çok hoş olmuş,sevgilerrrr....

Ballı Cimcime dedi ki...

Sevgili inciciğim harika olmuş çıtır çıtır böreklerle çay nefis olur, afiyet şeker olsun. Ellerine sağlık canım, öpüyorum çok... Sevgilerimle iyi hafta sonları:)

İnci Yemek dedi ki...

Sevilim çok teşekkür ederim nazik yorumlarına tatlım:),bereket cümlemizin sofrasından eksilmesin inşallah.çok öpüyorum..

İnci Yemek dedi ki...

Zehra hanım sizin hazırladığınız böreklerin yanın da lafı bile edilemez:)ben de börek görünce koşanlardanım:)kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum..

İnci Yemek dedi ki...

Cimcimem teşekkür ederim canımın içi:)güzel yorumuna ben de çok öpüyorum seni..