27 Haziran 2010 Pazar

TRUFF



Mutlu bir hafta geçirmenizi diliyorum arkadaşlar ve izleyenlerim.Tatil rehaveti içindeyiz bu günlerde:)yayımlanacak çok tarif var,şimdiye kadar ölçüsüz tarif vermemeye çalıştım bu ilk olacak:)
Truff tarifimden bahsediyorum evet:)blogdaki arkadaşlarımı tek tek dolaştım nasıl hazırlamışlar diye.Semaver,narince,meltem, tümay,yetur,derya,deniz,hünerli bayanlar müge daha bir çoğu:))
Daha önce havuçlu toplar hazırlamıştım ,bu tarifi ilk defa denedim.
kalan kek nasıl kurtarılır'a puding hazırlanıp pasta haline dönüştürüyordum genelde:))
şimdi truff da eklenmiş oldu.
Nasılmı hazırladım.Öncelikle kuru meyveli kek hazırladım biraz çikolatalı kestane şekeri 1 yemek kaşığı beselin içinde bir miktar çikolata erittim, bir paket kedi dili ,bir kaç tane çokoprens
50 gr kadar kakao ,1 su bardağı süt.
Bütün yazdığım malzemeleri öncelikle robottan bir güzel un haline getirip ,azar azar süt ilavesi ile
hamur haline getirdim.Ölçü veremedim fakat püf noktası ile göz kararınızı buldurabilirim:))
kurabiye hamuru kıvamında olmalı hamurunuz ,biraz sulu kalmışsa istediğiniz bisküviden ilave edersiniz kuru kalmışsa süt ilavesi ile yumuşatabilirsiniz ,kıvam tam bir kurabiye hamuru gibi olmalı.Biraz dolapda dinlenmeye bırakıp daha sonra yuvarlayarak şekillendiriniz,fotoda gördüğünüz gibi bir kısmı kakao ,hindistan cevizi,renkli şekerlere bulayarak tekrar dinlendirip
servis ediniz çok nefis oluyorlar kesinlikle tavsiye ederim.
Tarif için sayfalarına uğradığım semaver sevgili haticenin kedi dilini,sevgili mügenin de
renkli kurabiyeler hazırlayıp daha sonra robottan çekip hazırladığı topları bu tozlara bulaması fikrini aldım.Ama ben kuru meyveli kek hazırlarken bir iki tane top kek için ayırdım kırmızı gıda boyası katıp kırmızı topkekleri daha sonra robottan geçirdim.
Blog arkadaşlarıma paylaşımları içinde çok teşekkür ederim:))Hazırlayacak olanlara şimdiden kolay gelsin..


18 yorum:

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

ellerine sağlık canım. ne çok severim... ama yemeye başladımmı duramıyorum :)

İnci Yemek dedi ki...

Yasemincim teşekkür ederim canım:))
ben de senin gibiyim:))çerez gibi
değilmi.çok öpüyorum canım..

pelince dedi ki...

Bende yasemin gibiyim,birer ikişer yiyorum;)
nefis olmuş..
eline sağlık..

Sevgiler yolluyorum..

İnci Yemek dedi ki...

Pelinim hepimizin birbirimizden farkımız yok anlaşıldı:))
canım sayfana ulaşamıyorum bilgine:)çok öpüyorum..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İncim eline sağlık. Uzun süredri yapmak istiyorum ama bir türlü fırsat olmadı.Paylaşımın için teşekkürler. Sevgiler...

İnci Yemek dedi ki...

Minecim çok teşekkür ederim canım:)
bol bir zaman da denersin tatlım tadını biliyorsun nefis oluyor:)
çok öpüyorum canım..

Bengü dedi ki...

İnci ablacığım, harika bir fikir çokoprens içindeki krema sıkı tutar. Bunu denemem lazım. Ben de geçenlerde eti burçak ile denedim truffle.

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok güzel olmuşlar . truff u severim ve keyifle yerim incim. Güzel yorumun için de çok teşekkür ederim canım. sevgiler

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili İnci,
Ellerine sağlık, trufflar hem lezzetli hemde çok şık görünüyorlar.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Canım çok şirinler..
Bir kaç tanesini alsam :) kahvemin yanına..
Ellerine sağlık afiyetler olsun bereketi ile..
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık uzun zaman
dır yapmadım.Bak aklıma düşürdün:))
Neyse tabağı alıp kaçayım öpüyorum.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ellerine sağlık,çok hoş görünüyorlarrr.Afiyet şeker olsun.Sevgilerrrrrr....

Sevil Şahin dedi ki...

inci ablam en güzelide böyle ölçüsüz olan tariflerdir:))

ellerine sağlık nefis olmuş
sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

hiii ben bayılıyorum bunlara:)gidip gelip atarım ağzıma bir tane:)))nefis görünüyor incimmm
ellerine kollarına sağlık
kocaman öpüyorum canımmmm
not:seni çok seviyorum:)

Hatice dedi ki...

bu nefis lezzet toplarına dayanmak mümkünmü:))
ellerine sağlık İnciciğim, paylaşımların için teşekkürler, sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

harika görünüyorlar ellerines sağlık her gün yesem doymam vallahi:)

Tümay Öztürk dedi ki...

Şahane görünüyorlar. Çok güzel olmuşlar. Ellerine sağlık İnci ablacım. en kısa sürede benimde denemek istediğim bir tarif bu. Kocaman kocaman öpüyorum:)

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

İnci Ablam,canım canımm:)hrıka bir etkinlik oldugunu bır kez daha söylemeden gecemeyecegım.Kahve dünyasının müdavimlerınden bırıyım.ÖZellıkle yazın frozenlerıne bayılıyorum.Bırde türk işletmesı oldugu ıcın desteklıyorum.Genelde bu tür cafeler yabancı oluyor.kendı işletmelerımız varken ne işimiz var dımı dıgerlerınde:)sadece tek sorunları kahve çeşitlerını çoğaltmalılar her gıdısımde bunu söyluyorum.onun dısında herseylerı çok guzell.sevgiler çok çok en kocamanından öpüyorumm:)