26 Eylül 2010 Pazar

KÜBİK DOMATES





Yazın son günlerini yaşadığımız güzel pazar gününden selamlar sevgiler arkadaşlarım izleyenlerim.


Mevsim değişiklikleri ne çok etkiler değilmi hayatımızı ruhumuzu bana öyle olur:) kış aylarını çok da sevmem bünyem çok zorlanır ,yaz aylarını kısmen severim.ilkbahar aylarında doğanın uyanışı ruhumda huzur versede bünyemde yarattığı sarhoşluktan hiç memnun kalmam.


geriye ne kaldı sonbahar ayları :))doğanın kendini kışa hazırladığı bu mevsim hüzün mevsimidir diye söylenmiş boşa söylememişler ama:) bünyem en çok bu aylarda rahat etsede


ruhumda benim iradem dışında neler oluyor, nedir bu kasvet dediğim şeyler olmuyor değil.


Her şeyin üzülecek kısmını farkediyorum nedense, böyle günler içerisindeyim.



Halbuki yaşam bana çok şey öğretmişti vefasızlıklara, yalanlara , çeşitli kataküllilere adam sende diyebilen ben yakın tarihte katıldığım bir cemiyet toplantısında bir vefasızı gördüğüm zaman
derin kedere büründüm.


Günümüzde neden insanlar bu hale geldiler yaşam mı yoksa doğalarında ki hırslar mı ,hayat mı yapıyor çıkar odaklı olmayı, acımasızlıkları,vefasızlıkları insan olmak bu kadar mı zor .


Hayatımın tam merkezine koyduğum insan gibi insanlarla çoktan yol almaya devam ediyorum
bu geride kalmış bitmemiş bir ayrıntıydı diye düşünüp çok şükür ki bu duygudan çabuk çıktım.


Beni tanıyanlar iyi bilirler hayat felsefemi toprakta bitecek kısacık dünya hayatında hiç bir insanı hırslar ,çıkarlar ve vefasızlıklar için üzmeye ve ezmeye hiç değmez..


İçimdaki zehiri akıtınca şimdi tarifi vermek daha kolay olacak umuyorum:)


Arkadaşlar bu yıl susuz domates dediğimiz uzun domatesler malesef çok kötü ):yeterince hazırlayamadım aslında.Blogda bir çok arkadaşım hazırladı küp domatesi benim yıllarca hazırladığım şekil çok da farklı değil bir de benim tarifime bakın isterseniz nasıl hazırlamışım.



Malzemeler:


3 kg uzun domates


1/2 kahve fincanı sıvıyağ


1 yemek kaşığı tuz


Hazırlanması:


Öncelikle büyk bir tencereye su koyup kaynatıyoruz ,bu arada domatesleri yıkayıp alt kısmından bıçak ile artı şeklinde kesiyoruz(3-4 cm uzunluğunda)


Kaynayan suya domatesleri atıp 1-2 dakikada kevgirle çıkarıyoruz şimdi kabukları daha çabuk soyulacaktır.


küp küp doğrayıp üzerine sıvıyağ ve tuzunu ilave ettikten sonra suyunu çekinceye kadar kaynatıp ateşten alıyoruz.


Süratle kavanoza doldurup kapağını sıkıca kapatıp ters çevirerek soğumasını sağlıyoruz.


Bir gün süre ile bırakıp ertesi gün kapak kontrolü yaparak kilere kaldırabilirsiniz.


Domatesin faydalı maddeleri kabuğundadır soymak istemiyorum derseniz :)yıkayıp rondodan


geçirerek de aynı işlemi yapabilirsiniz.Hazırlayacak olanlara kolaylıklar dilerim.


NOT:


3 kg domatesten 2,5 kavanoz kübik domates elde edersiniz.


zeytinyağ kullanmamanızı öneririm koku oluşuyor.


Ben kavanozu doldururken bir taraftan kapakları kaynatıyor sıcak kapak ile kapatıyorum.


kapağın soğuk olmasının hiç bir sakıncası yok..

19 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

Elinize sağlık,kış için güzel bir hazırlık.Artık kış için pek fazla hazırlık yapan yok.Keşke eski samimi dostluklar ve eski kış hazırlıkları geri gelse.Sevgiler.

pelince dedi ki...

İncicim nasıl güzel olmuş,kış boyu afiyet olsun..

iyi pazarlar diliyorum..

Esradan dedi ki...

merhabalar,hemşerime kışlıklarını güle güle yemesi için güzel dileklerimle geldim,sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

herşeye rağmen bir şekilde yapılıyor değil mi ablacım:))
afiyet bal şeker olsun rabbim ağız tadı ile yedirmeyi nasip etsin:))
öpüyorumm:)

Ballı Cimcime dedi ki...

Bugün güzel bir gün olmuştur inşallah inci ablacığım için, sen güzel yüreğinle pırıl pırıl bakmışsındır diye düşünüyorum herşeyden önce bu sıcak Pazar gününe... Değmeyen vefasızları ardına atmakla iyi etmişsin, hayat onları hatırlayacak kadar uzun değil ne de olsa... Sen hep gül hep neşeli ol, pozitif enerjinle bizi yalnız bırakma. Sevgiyle öpüyorum, iyi geceler.

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine emeğine sağlık.güzel bir hafta diliyorum. sevgiler...

Yeşim dedi ki...

bu sene domateslerde hiç tat yok ve çok pahalı, bende her sene yapardım sizinkiyle aynı tariften domateslerimi ama bu sene sadece dondurucuya koydum doğrayıp bu senede böyle olsun napalım:))
domates soslarınızı kışın afiyetle yersiniz inşallah...

YELDA dedi ki...

Ellerinize sağlık fotoğrafı görünce içeriğini ve kavanozun ters çevrilmiş ayakta duruşunu annem aklıma geldi o da aynı sizin gibi yapar mis gibi domatesleri kışa hazırlar canım annem :) Menemene, çorbalara acayip güzel gidiyor.

İnci Yemek dedi ki...

Anneminemekleri kış hazırlıkları
geri gelir fakat samimi dostlukların geri döneceğine hiç umudum yok:)çok öpüyorum.

İnci Yemek dedi ki...

Pelinim teşekkür ederim canım:)çok öpüyorum..

İnci Yemek dedi ki...

Esracım özlemişim seni:)uzatmayalım arayı çok öpüyorum..

İnci Yemek dedi ki...

Denizcim alışkanlıklardan vaz geçemiyorum:)çok öpüyorum tatlım..

İnci Yemek dedi ki...

cimcimem çok şükür uzatmadım zamanında hasta olurcasına bu konu yaşanmış bitmişti.evimizin kızı gibiydi benim her türlü iyi niyetimi ,annesinin hayatını kolaylaştırmak için beni ileriye yatırım kullanıyormuş,yazık ki yazık)):çok öpüyorum canım..

İnci Yemek dedi ki...

yeturcum çok öpüyorum seni..

İnci Yemek dedi ki...

Yeşimcim seninle aynı fikirdeyim canım:)bu yıl kurak olmasından böyle oldu.çok öpyorum.

İnci Yemek dedi ki...

anne mutfakçı olunca kızlarda öyle oluyor işte canım:)inşallah sen de hazırlarsın böyle lezzetleri.çok öpyorum..

Unknown dedi ki...

ben artık hoşlanmadığım insanları hayatımdan çıkarmayı yok saymayı öğrendim.
Bir varmış bir yokmuş mantığını kurdum. o nedenle seni üzen kimse hayatından gönder gitsin incim inan ki üzülmeye değmez çok öpüyorum

özlem dedi ki...

ellerinize sağlık. afiyetle yiyin inşallah

Narince dedi ki...

İnci'm yaa domates atacaktım dondurucuya fiyatlar uçtu gitti, iki buçuk lira pazarda kilosu. N'aapsam?