27 Kasım 2011 Pazar

TIRTIL KURABİYE -1-


Herkese sevgilerimi gönderiyorum...Tırtıl kurabiye reçetemi aynı hamur ile iki farklı şekil de göstereceğim .
Yukarıda gördüğünüz şekil  klasik hepinizin bildiği gibi ben sade olmasını istediğim için uç kısmını çikolataya ve hindistan cevizine batırmadım.:)Dilerseniz benmari usulde;erittiğiniz çikolataya kurabiyenin uç kısmını batırıp ,hindistan cevizine veya çekilmiş antep fıstığına batırap süsleyebilirsiniz.Özellikle limon kabuğu rendesini şiddetle öneririm.
Diğer vericeğim şekilde damla çikolatalı olacak:)
şimdilik sevgi ile kalın hepinize sağlıklı mutlu haftalar dilerim...

Malzemeler:

250  gr tereyağ(oda ısısı)
1 su bardağı pudra şekeri
1 kahve fincanı  sıvıyağ
2  tane yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un(ben 4,5 su bardağı kullandım)
1 tane limon kabuğu rendesi

Hazırlanması:

Tüm malzemeler ile  hamur hazırlayın.Un'u kontröllü ekleyin ,kullanılan un farklılık gösterebilir.
 sert olmayan bir hamur elde etmeniz gerekecek.Daha sonra hazırladığınız hamuru tırtıl kurabiye aparatından  parmak uzunluğunda  şekiller sıkarak fırın kağıdı serilmiş tepsiye dizin.
Önceden ısıtılmış 175 derecedeki fırında  pişirin.Üzeri çok kızarmamalı,kurabiyelerin altı kızarmış ise fırından alabilirsiniz.

5 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bende denemeliyim bu lezzeti ellerine sağlık İncim sevgiler...

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık İnci ablam hiç denemediğim bir kurabiye en kısa zamanda denemek isterim
Sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

bir ara ne çok yapardık aparatını almak için az dolaşmadım çünki o zamanlar heryerde yoktu
ama enfes harika kıyır kıyır birkurabiye oluyor
ellerine sağlık canım
sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Bir ekre yapmak istedim hamur bir türlü aparattan çikmak bilmedi :D Ellerin dert görmezsin canim tekrar denemek için motive ettin beni :)

DATLIM dedi ki...

:) ağızda dağılsııııııııın :) yanınada çay ben aldım kaçtım ellerine sağlık