13 Aralık 2011 Salı

ÇİĞDEN KEREVİZ SALATASI


Biz ailece  kerevizin her hali salatasını çok sevdik öyle gözüküyor:)bu tür salatalar  öğlenden sonraki çay sofrasına da yakışıyor ,akşam yemeklerine eşlik etmeyede ben böyle düşünüyorum fakat ev halkı öyle mi:) Daha kerevizi aldığım gün başlıyorlar ,bu ev ne kokuyor allasen demeye:)
Sofrada rağbet görmüyor diye  sadece kendim için alıyor yemeğini hazırlıyordum.Şunu açıklamadan olmaz ;çocukluğumda sofrada beni hiç kimse nazlamadı :)önümüze ne yemek geldiyse ben onu yemem, sevmem deme şansım yoktu elbette.O tabak bitecek:)))işte benim kerevizle aramdaki kuvvetli bağ oralardan sanıyorum:))zeytinyağlı veya kuzu etli kurufasulyenin içinde küp doğranmış kerevizi hiç denediniz mi ,tadı hala damağım da çok severim o yemeği:)

konuyu dağıttım sanıyorum:)) en son çocuklarımın katı yiyeceklere geçtiklerinde ısrarla  alırdım canım kerevizi,bir de blogger olunca:))
Blogger olmanın iyi yönleri nelerdir diye  anket yapılsa , en çok  maddeyi benim  sıralayacağım kesin:))gerçekten  hanede sevilmeyen bu sebzeyi ısrarla alıp ,allayıp pullayıp sofraya getirip yedirebilmek blogger olmanın avantajlarından:))
Biz kerevizin her halini çok seviyoruz:))Bu defa ki reçete kerevizin çiğ olarak hazırlanmış salatası..

Malzemeler:

2 tane kereviz
1 çorba kasesi dolusu sarımsaklı yoğurt
1/2 limon suyu

Hazırlanması:

Kerevizin kabuklarını derince soyun ,soyulmuş kerevizleri su dolu bir tasa bırakın.Rendenin iri gözü ile  kerevizleri tek tek rendeleyin .Arada bir limon suyu gezdirin ki karamasınlar.
Rendelenmiş kerevizleri sarımsaklı yoğurt ile karıştırıp servis edeceğiniz  tabağa alın.Üzerini
sıvıyağda yakılmış pulbiber gezdirerek süsleyebilirsiniz.

NOT:kerevizleri rendelerken,kararmamaları için  çabuk hareket etmeliyiz.PÜF NOKTASI ;Limon suyunu  rendelenmiş kerevizin üzerine dökmeyi unutmayın. kesinlikle karamasını önleyecektir

12 yorum:

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

bende kerevizin her halini seviyorum:) ama çocuklarıma pek sevdiremedim:( zorla bir kaşık da olsa şifa niyetine yediriyorum:) ellerine sağlık...

sevil şahin dedi ki...

ablacım çok severim ellerine sağlık
afiyet bal olsun

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Aynı durum bizim evde de hakim..
Ben severim kerevizi lakın eş yemez ..senın gibi ben de kendıme göre yapıyorum.Kızım şu an da yeme-yememe arasında gidip geliyor benı kırmamak adına azcık yiyor o kadar..
Ellerıne sağlık bereketı bol olsun.

Erguvan Vakti dedi ki...

Ben de kerevizin her halini çok severim,salatası da çok güzel olur.Özellikle herkesin rahatsız olduğu o kokuya bayılırım.
Ellerine sağlık,sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

bende çiğden yapıyorum canım.çokta severim.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Gönülünce dedi ki...

Bende kerevizi çiğden salata olarak sevenlerdenim harika bir lezzet...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık İnci ablam salatasını bende pek severim
afiyetle

Unknown dedi ki...

yemesini en çok sevdiğim salata çeşidi ama malesef yiyemiyorum. bende troid düşüklüğü var ve kereviz düşük troide kesinlikle iyi gelmiyormuş:((((
içine ceviz tavsiyederim inci abla çok yakışıyor.
ellerine sağlık

behlulksn dedi ki...

ellerinize sağlık benimde tercih ettiğim salata ama tansiyonu olan arkadaşlar dikkatli yesinler kerevizin tansiyon yükseltici özelliği varmış. Sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

CANIM AFIYET OLSUN COK GUZEL OLMUS
BENDE UZUN YILLAR TADINA BILE BAKMADIGIM KEREVIZE SIMDI BAYILIYORUM
SEVGILER

Unknown dedi ki...

bende hep çiğden yapıorum çok lezzetli oluor bazen içine dövülmüş ceviz bazende haşlanmış tavuk ekliorum.. denemelisin :)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Bende bu halini çok seviyorum, ya da portakal suyunda pişirilmiş zeytinyağlısını. Ellerine sağlık...