18 Ocak 2012 Çarşamba

UNLU BÖREK


Merhabalar değerli misafirlerim.Tüm yurt kar altında ,okullar tatile giriyor bir iki gün sonra
tahmin ediyorum eş dost görüşmeler  olacak , tatil fırsatını değerlendirmek lazım:))
ben de boş durmuyor  değişik, pratik, enfes ne varsa hepsini deniyorum:))
ilk bahar gelmeden acil diyetisyen de bulmam gerekecek bu arada tabii:))
olsun seviyorum mutfağımı:) orası benim için terapi gibi bütün sıkıntılarımı unutuyorum
ayrıca bütün parlak fikirleri orada üretiyorum gerçekten bu böyle oluyor:))
Handem'de gördüm unlu böreği  çok ilginç geldi sıvıyağ ve un  karışımı:)
daha önce sıvıyağ ile yağlanmış yufkaya un serperek hazırlanmış börek reçeteleri vardı evet, fakat bu çok daha pratik.Lezzeti benim daha önce  hazırladığım fırında sigara böreğinin  versiyonu.Hangisini hazırlamak isterseniz.İç malzemesini vermedim her türlü iç malzeme ile hazırlayabilirsiniz.
Yine,  hazır yufkadan börek  modelini öğretebilmek için fotoğrafladım:)umarım   daha anlaşılır olmuştur.Kat kat olduğu için bir dilim börek doyurucu olabiliyor.
Nasıl hazırlamışım işte reçete.Görüşmek üzere...

Malzemeler:

4 tane yufka
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağından iki parmak eksik un
1 yemek kaşığı tereyağ

Hazırlanması:
Un ile sıvıyağını yumurta teli ile homojen oluncaya kadar karıştırın ,endişelenmeyin topak olmadan karışıyor.Bir yufkayı serin üzerine hazırladığınız unlu karışımı yumurta fırçası ile her yerine sürün.
Yufkanın dört bir tarafından bir karış içeri katlayın aşağıda fotoğrafını gördüğünüz şekilde kare şekline getirin ve dörde kesin.Her bir parçanın içine istediğiniz bir iç malzemesini koyup sigara böreği şeklinde sarın.Üzerine eritilmiş tereyağ sürüp 190 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet Olsun...


12 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine aglik...bu ne güzel bir görüntü :-)

u.aydin dedi ki...

cok ilginc bir tarif.hic duymamistim.ama iyi oldu denenesi tariflerden.ellerine saglik.sevgilerle.

anne eli gibi dedi ki...

unlu böreği bende yapmak istiyorum ama bir türlü denk gelmedi,ellerine sağlık ablacım nefis görünüyor..

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

İncim..gene döktürmüşsün..
Ellerıne sağlık bereketı bol olsun..

Tarif diyarı dedi ki...

Bu böreği denemiştim çok lezzetli oluyor ellerinize sağlık inci hanım.Sevgiler

Ferkay dedi ki...

Harika bir böreğ, bendehala yayınlanmayı bekliyor. Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

bugünlerde bloglarda çok rastladığım bir tarif bende deneyecem mutlaka ellerine sağlık inci abla

durutarifler dedi ki...

Çok merak ediyorum.
En kısa sürede deneyeceğim.
Ellerine sağlık
Sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..daha önce denemiş ve çok beğenmiştim..sevgiler

Peygamberim İzinden dedi ki...

Gelibolu17'nin düzenlediği
"Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 20 OCAK-6 ŞUBAT tarihleri arasında
http://mutfakincisi.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...
Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....
“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
Muhammed Mustafa (s.a.v)
Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)
Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Mutfak İncisi (Emine Kaya)'ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://mutfakincisi.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)
Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

İLK UNLU BÖREĞİ MELİHADA GÖRÜP YAPMIŞTIM VE ÇOK BEĞENMİŞTİM.
iNCİM,SENİN REÇETEYİ DE EN KISA ZAMANDA DENİYCEM,NEFİS OLDUĞUNA EMİNİM.
sEVGİLER...

cafemuss dedi ki...

Unlu börek hiç denemediğim bir tarif ama çok güzel olcakmış gibi görünüyor ki eminim öyle olmuştur denemem gerek :) eline sağlık canım.