2 Şubat 2012 Perşembe

VİŞNELİ AYVA TATLISI


Balık sofrasının tatlılarından bir tanesiydi vişneli ayva tatlısı.Yeşim'ciğimde  görür görmez
mutlaka denemeliyim demiştim,yanılmamışım:))enfes bir lezzet olduğu kadar hazırlaması çok da pratik.Şiddetle öneririm herkes hazırlamalı bu tatlıyı:)malzemesi meyve olduğu için oldukça hafif
elbette.Daha önce hazırladığım Cevizli Ayva Tatlısını da tavsiye ederim fotoğrafı çok kötü olabilir:))
 acemilik günlerinden  hatırası var:)siz sadece tarife bir göz atın.

Malzemeler:

3 tane orta boy ayva
Ayvanın bütün çekirdekleri
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı  donmuş vişne
1,5 su bardağından iki parmak az  vişne meyve suyu
2 tane çubuk tarçın

Hazırlanması:

Ayvaların kabuklarını soyun ,ortadan ikiye kesip bir kaşıkla veya parizyen kaşık ile çok daha  kolay oluyor   çekirdek kısımlarını oyarak çıkartın.Düz bir tencereye dizin üzerine ayva çekirdeklerini,toz şekerini ,çubuk tarçınları ve vişne suyunu ilave edip orta ateşte pişmeye bırakın.Kaynadığı zaman kısık ateşte yumşayıncaya kadar pişirin.Arada bir ayvaları zedelemeden
ters yüz çevirin vişnenin suyunu ayvaların üzerine kaşık ile gezdirin.Ayvaların parlak ve ballı olmasını sağlarsınız.Ayvalar  iyice yumşayıp suyu da  çekirdeklerinden sebep yoğunlaşacaktır.
Ateşten alıp tencerenin kapağını açmadan soğumaya bırakın. 
Ayvaları servis edeceğiniz tabağa alıp üzerine biraz vişne ve kremşanti ile doldurup servis edin..

5 yorum:

Tarif diyarı dedi ki...

ayyy bayıldım harika görünüyor ayva tatlısı ellerinze sağlık inci hanım.Sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

Eline saglik canim cok guzel olmus
Bende hazirladim cok begendik
Artik ayva tatlisini visneli hazirlarim afiyet olsun
Sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

görüntüye bayıldığım andır ellerine sağlık canım :)

Unknown dedi ki...

ay ay ay
cok güzel olmusss

:-))

Saglıklımutfak dedi ki...

Bu kış bir ayva yapamadım desem. Her Cuma alayım diyorum unutuyorum. Ellerine sağlık İncim öperim