13 Nisan 2012 Cuma

ETİMEKLİ TATLI

Hepinize  sıcacık sıcacık sevgiler selamlar değerli  takipcilerim:))yine muhteşem cuma günü olmuş
aradaki günleri nefes nefese atlayarak koşarak  geçip gitmişim.Hayırlı koşturmalar içindeyim efendim, bugünlerde  tüm perfonmansımla  antrenmadayım:))Hayat hızlıca akıp gidiyor işte  daha dün gibi doğduğu gün:)bu çocuk ne zaman yürüyecek,konuşacak okula gidecek vs.diye günleri beklerken kocaman adam olmuş benim oğlum da:)  şimdi   malum telaşların zamanı gelmiş işte :)) her şeyin hayırlısı olsun..
Tatlı haberlerle başladım, tatlı  reçetesi vermek istedim haftanın son gününde:)Zehra'cığımda  bu lezzeti görünce mutlaka denemeliyim demiştim.Etimekli veya galeta unlu tatlıları ailece çok severek yiyoruz.Etimeği  un haline getirilmesi ile  farklı bir lezzet  oldu, kesinlikle tavsiye ederim ,üstelik bir top dondurma ile  de servis ederseniz mükemmel olur benden söylemesi:))
Hepinize sağlıklı huzurlu mutlu hafta sonları dilerim.Görüşmek üzere...

Malzemeler:

Hamuru için:
2 tane yumurta
1/2 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı süt
1 su bardağı çekilmiş etimek(10 adet)
3 yemek kaşığı sade kekun
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Şerbeti  İçin:
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı su
1-2 damla limon suyu

Üzeri İçin:
1 paket kakaolu puding
3 su bardağı süt

Hazırlanması:
Öncelikle  etimekleri rondoda çekip un haline getirin.Yumurta ile şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.Önce sıvı malzemeleri  dökün ve karıştırın daha sonra sırası ile unlu kısmı ekleyin bütünleşinceye kadar karıştırıp yağlanmış  tepsiye  hamuru dökün.Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında  pişirin.Kürdan ile pişip pişmediğini kontrol edin.
Su ve şeker ile şerbet hazırlayın 4-5 dakika kaynatın ateşten almadan önce limon suyunu ilave edin
ve şerbeti soğutun, sıcak kekin üzerine soğuk şerbeti dökün.
Üzeri için pudingin üzerine soğuk sütü dökün orta hararetli ateşte karıştırarak pişirin.Ateşten alın ve soğumaya bırakın.Arada bir karıştırın ki üzeri kaymak tutmasın.
Soğumuş  şerbetli etimek tatlısının üzerine yine soğumuş pudingi serin.Üzerini dilediğiniz şekilde süsleyin.Buzdolabında 1-2 saat dinlendikten sonra soğuk servis edin.
Not:
orjinal tarifte normal un kullanılmıştı ben ise poğaçadan arta kalan sade kekunundan kullanmak istedim.Un farkından olsa gerek 3 yemek kaşığı kullanmak zorunda kaldım.Ayrıca Kabartma tozunu tekrar kullandım.Tepsi ölçüsü ise 21x32 cm.

17 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık canım bu tatlı telaşlarında kolaylıklar dilerim sana hayatınız hep tatlı tadında olsun inşallah
hayırlıcumalar

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis hafif bir tatlı
mutlu hafta sonları diliyorum:))

anne eli gibi dedi ki...

etimekli tatlıları bende çok severim ama hiç un haline getirerek denememiştim,ellerine sağlık ablacım...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

İncim,hadi hayırlı olsun mu? Desem:)
Tatlı telaşelerin tatlı haberlerini de alırız inşallah:)
Tatlıya gelince nefis bir görüntüsü var.Nefis de bir lezzet olduğu kesin.Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

u.aydin dedi ki...

eee malum konuyu yanlis anlamadiysam Allah tamamina erdirsin,tatlin da cok leziz duruyor;ellerine saglik sevgilerle.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Tatlın harika görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

*mehtap dedi ki...

gerçekten çabuk büyüyorlar,küçükken yaramazlar diye şikayet ederdim,şimdi ne güzelmiş küçüklükleri,dizimin dibinde diyorum:(Herşeyin hayırlısı tüm yavrularımızın ve kocaman olmuş olanların olsun.Size hayırlı olsun diyelim o zaman bu tatlı telaşlarda.Tatlı da çok iyi geldi elinize sağlık.

Saglıklımutfak dedi ki...

İncim öncelikle hayırlı uğurlu olur inşallah. Rabbim utandırmasın dilerim. Etimek tatlısı yapmak bir türlü kısmet olmuyor. Ellerine sağlık canım benim ;)

Narince dedi ki...

İnciii, ben bayılırım buna, kaptırırım sabah akşam gelir gider yerim:))

Ferkay dedi ki...

Toz haline getirilmiş olanı hiç denememiştim İncim ellerine sağlık aldım notumu..
Sevgiler..

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

ellerinize sağlık, soğuk soğuk çok sevdiğim bir tatlıdır...

İnci Yemek dedi ki...

Hande,fatma ve reyhan canlarım güzel yorumlarınıza çok teşekkür ederim.
Sevalim çok teşekkür ederim canım benim:))gelişmelerden mutlaka haberdar edeceğim :))
Cafe bisküvi:)yanlış anlamadın canım:)çok teşekkür ederim.
Elifciğim teşekkür ederim:)
Mehtep'cığım çocuklar çok çabuk büyüyorlar gerçekten canım benim hele okul zamanları hızla akıp gidiyor:)çok teşekkür ederim.
Hilalim ne güzel yazmışsın Allah utandırmasın inşallah canım benim çok teşekkür ederim güzel dileklerine:)
Necla'cığım gerçekten çok hafif bir tatlı oluyor,son iki dilimde savaş çıkıyordu zaten:))
Feray'cığım denenesi bir lezzet canım mutlaka hazırlamalısın:)
Hayat güzel ,canım güzel yorumuna çok teşekkür ederim.
Canlarım hepinize kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum öperim her birinizi...

Hatice dedi ki...

İnciciğim hayırlı olsun, Allah tamamına erdirsin, sana da kolay gelsin bu tatlı koşuşturmalarda:)
tatlı nefis görünüyor, ellerine sağlık, sevgilerimle...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık ablacım
:)
çok güzel...

İnci Yemek dedi ki...

Hatice'ciğim güzel dileklerine çok teşekkür ederim canım benim:))
öpüyorum kocaman seni..

Bir kase lezzet:)teşekkür canım..

Tümay Öztürk dedi ki...

aaaa etimekleri rondodan geçirmişsin. hımm öyle hiç denememiştim. Çok da güzel duruyor. Ellerine sağlık İnci ablacım:)

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Süper bit tatlı olmuş bayıldım Ellerine sağlık canım sevgiler..