14 Eylül 2012 Cuma

HELLE AŞI

 
Sağlıklı mutlu hafta sonları dilerim  değerli  misafirlerim.Her türlü çorbayı  mevsim ayırmadan içmeyi çok severim.Eşim öyle mi, kış mevsimi dışında  hiç sevmez diyebilirim:)böyle olunca bende biraz uzak kalmıştım canım çorbadan:)çocukların  erginleşmesi ile özellikle oğlan her sofrada  çorba  olmazsa olmazı oldu,çok şükür kendime benzettim çocukları:)) bu sebeple  her bulduğum  çorba tarifini hemen deniyorum:)özellikle ramazan ayında  çorba çeşitlemelerine çok ihtiyaç oluyor.
Yıllardır severek hazırladığım çok pratik  Helle Aşı çorbası, ramazan ayında iftar sofrasında  mutlaka bir kez de olsa bulunur.
Sütlü çorbanın bir versiyonu tadında  hafif mis gibi oluyor.Sivas yöresine ait bir çorba olduğunu biliyorum .Halk arasında   kelle peyniri diye bilinen Mihaliç peyniri ile hazırlanıyor,lafı uzatmadan
nasıl hazırlamışım işte reçete.Sevgi ile kalın...

Malzemeler:
1 küçük çay bardağı  pirinç
100 gr mihaliç peyniri
1 yemek kaşığı  tereyağ
1 çay kaşığı pul biber
5-6 su bardağı su

Hazırlanması:
Yıkanmış pirinçlerin üzerine  5 su bardağı suyu döküp kısık ateşte pirinçler uzayıncaya kadar pişirin.
Daha sonra  küçük küpler halinde doğradığınız  mihaliç peynirlerini çorbanın içine bırakın.
Diğer tarafta  pul biberini tereyağında yakın .Bir iki taşım kaynamış  çorbanın üzerine  tereyağını gezdirin ve ateşten alın.Sıcak servis edin...
NOT:
Tuz ilave etmemenizi öneririm zira peynir yeterince tuzlu oluyor.
Pirinçler uzadıktan sonra  çorbanın suyu  kalmamışsa bu aşamada  sıcak su ilave edebilirsiniz.

6 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İncim bizimde evde yaz kış çorba pişer peyniri çorbada hiç denemedim nefis olmalı ellerine sağlık canım sevgiler..

Fulyanna dedi ki...

Ben Hiç Sivas'a gidememiş, oranın yöresel yemeklerini dahi bilmeyen bir Sivaslıyım :)

Helle halamlardan duyduğum bi terimdi. İzmir'e geldiklerinde babam halama abla bana senin yemeklerden yapsana demişti halam da patatesli helle aşı pişirdi bana da öğretmişti. Hellenin başka versiyonları da(patatesli yapınca patatesli helle atıom pirinçli yapıosa pirinçli helle aşı diyorlardı) vardı ve ortak malzeme un'du bende helle un galiba die düşünmüştüm :D
Neyse ellerinize sağlık :)

vişnap dedi ki...

İnci'm hiç duymadım bu çorbayı.Hemen notumu aldım bile.Çorba biz de kışın her sofrada mutlaka olur.Tam da mevsimine girmek üzereyiz.Ellerine sağlık olsun canım...

İnci Yemek dedi ki...

Mine ve vişvapcığımçok teşekkür ederim güzel yorumlarınıza:)

Fulyanna değerli yorumuna çok teşekkür ederim canım:)Helle aşı ne demek araştırınca "un çorbası" olarak biliniyor,yani senin bildiğin doğrudur:)aslında "helle aşı çorbası"diye başlık atmam gerekirdi karar veremedim,yıllardır helle aşı olarak aklımda kalmış:)
Ayrıca pirinçlerin helvelenmesinden
içine eklemem gereken un'u listeden çıkardım bu şekilde çok daha lezzetli oluyor.
Hepinize kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum canlarım:)

Bir Erkeğin Günlüğü dedi ki...

Elinize sağlık

İnci Yemek dedi ki...

Bir erkeğin günlüğü,hoş geldiniz sayfama:) değerli yorumunuza teşekkür ederim..