26 Eylül 2012 Çarşamba

PALAMUT KONSERVESİ

 
Sonbaharın bereketi  sebzede ,meyvede aynı zamanda   her çeşit balıkta bol bol devam ederken bende ,pratik ve lezzetli  reçeteler vermeye çalışıyorum:)hele ki ,palamut furyası varken biraz buzluğa atmakta fayda var elbette fakat mutlaka palamut konservesi  hazırlamanızı da öneririm enfes bir lezzet  oluyor.Ben beceremem diye düşünmeyin:))hazırlaması çok kolay,en kötü ihtimal kapağının tutmaması olasılığıdır ki en azından  hemen  açıp yersiniz:))ton balık lezzetinde oluyor,kapağını açıp sularını süzdükten sonra  istediğiniz şekilde salatalarda,makarnada vb.tüketebilirsiniz.
 
Malzemeler:
 
3 tane büyük palamut
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı  sıvıyağ
 
Hazırlanması:
Öncelikle  ayıklanmış ve dilimlenmiş palamutu  iyice yıkayıp sularını süzelim.Kavanoza ezmeden
üst üste dizelim ,aşağıdaki  fotoğrafta gördüğünüz şekilde.Her kavanoza 1 çay kaşığı tuz,1 çay kaşığı şeker ve 1 yemek kaşığı sıvıyağ dökelim kavanozun ağzını sıkıca kapatalım.
Büyükçe bir tencereye yerleştirip aralarına korumak için karton veya benim yaptığım gibi bez sararak korumaya alalım ki  kavonozlar pişme esnasında zarar görmesin.
Kavanozların üzerine çıkacak kadar su doldurup kaynama noktasına kadar harlı ateşte daha sonra
orta ateşte yaklaşık 1,5 saat pişmeye bırakalım.Süre sonunda  ocağı kapatalım.Tenceredeki su
biraz ılınınca kavanozları  çıkarıp  kapakları alt kısımda olmak üzere ters çevirerek soğumaya bırakalım.Kapak kontrolü yaparak  kilerimize kaldırabiliriz.
Hazırlayacak Olanara Şimdiden  Kolay Gelsin..
NOT:Kavanozları tencereden çıkarırken mümkünse kapağından tutarak çıkarmayınız,kavanozun hava alma ihtimali olabilir.




17 yorum:

Mutluanne dedi ki...

Afiyet olsun,balığı sadece ızgara olarak tüketebilenlerdenim malesef.Ton balığı bile pek sevmiyorum ama çocuklar için denemek lazım yine de kolaylıklar diliyorum
Sevgiyle

3prenses dedi ki...

ilk defa duydum-gördüm.afiyet olsun..

Gurme Şirine dedi ki...

oooo kesinlikle süper...
annem bunu yapar...
hatta yapmaya başladı bile...
çok güzel oluyor...
ellerinize sağlık...

mutfak gazetesi dedi ki...

harika bir fikir. özellikle de konserve ton balığına alternatif olması.hemen deneyeceğiz. paylaşım için teşekkürler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Rahmetli babam yalancı lakerda derdi. ve güzel yapardı. Eline sağlık incim ;)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Bu nefis ve pratik tarif için çokk teşekkürler İncim.
Lakerda çok tuzlu diye yemeye çekinirdim.Bu süpermiş.Muhakkak yapılacaktır:))
Sevgiler...

vişnap dedi ki...

Bilemedim İncimmmm hiç duymadım ama aklımda kaldı desem.Benim de lakerda yapasım var.Biraz yağlansınlar diye bekliyorum ki artık o kıvama da gelmişler geçen tavasını yaptığımda karar verdim .Turşusu ve lakerdası yapılacaklar listesinde.Sevgiler canımm..

Unknown dedi ki...

Merhaba;

Tarifte belirttiğiniz malzemeler dışında (balık, tuz,şeker,sıvıyağ) su ilavesi yapmıyoruz değil mi?

Selamlar...

Yolunuz düşerse ben de beklerim :))

www.mahzunprenses.blogspot.com
https://www.facebook.com/MHZNPRNSS

Adsız dedi ki...

Tarifiniz icin tesekkurler, Ben ayni tarifi sardalya ile denedim ve mukemmel oldu.Tarifi gelistirici bir kac katki yapmak istiyorum
1-Balik et vs konservesi yaparken ,etin icindeki ilerde bozulmaya yol "acabilecek" bakterilerin tamamen olmesi icin 116 C derece sicaklikta pismesi gerekiyor, Bunun icin de mutlaka duduklu tencere kullanin.
2-Kavanozlarida isleme baslamadan once 5-10 dakika kaynatip dezenfekte ederseniz dort dortluk bir islem olmus olur .Geri kalan hersey ayni yukaridaki gibi .Saygilarimla Cengiz

İnci Yemek dedi ki...

Cengiz bey,öncelikle sayfamı takip etmeniz,reçeteyi geliştirerek denemenizden inanın çok mutlu oldum:)palamut konserve,ailece deneyerek bulduğumuz 6-7 yıllık bir tarif:)arkadaşlarımıza dostlarımıza tavsiye ettik ,biz yaptık oldu onlar da hazırladı beğenerek yediler:) bu yıl palamutun bol olduğu mevsimi yaşayınca sayfamda paylaşmak istedim:)önerilerinizi kesinlikle dikkate alacağım ayrıca sardalya ile bende deneyeceğim:))
sevgilerimle...

alalver@outlook.com dedi ki...

Elleriniz dert görmesin efendim. Acaba balıkları yerleştirdikten sonra su ilave ediyor muyuz normal sıcaklıkta mı kavanozlarda sıvı seviyesi var ama bahsedilmemiş Selamlar

İnci Yemek dedi ki...

Ziyaretiniz için ben teşekkür ederim.
Kesinlikle su ilave etmiyoruz,Gördüğnüz kalan suyu balıkların bırakmış olduğu sudur.Reçeteyi dikkatlice uygularsanız sonuçtan çok memnun kalırsınız.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Tarifiniz için teşekkürler, mutlaka deneyeceğim. Yalnız iki sorum olacak: Buzdolabında saklamazsak bozulur mu ve ne kadar zaman içinde tüketmeliyiz. Sevgiler...

İnci Yemek dedi ki...

Ziyaretiniz için ben teşekkür ederim Azime hanım, hazırladığınız konservenin kapağı atmamışsa serin bir yerde muhafaza edebilirsiniz.Konserveyi açtıktan sonra 1-2 gün içinde çanuk bitirmenizi tavsiye ederim.
Çok sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bu tarifi iğneada köylüleri yıllarca yapıyormuş,bir oralı arkadaşım yıllar önce tatmam için getirmişti çok beyenmiştim,tarifini soramadım, ararken sizde buldum çok sevindim teşekkürler,hemen deneyeceğim.

ŞAHİN dedi ki...

AYNI TARİFİ ,KAVANOZLADIKTAN SONRA BULAŞIK MAKİNESİNE KOYUP YÜKSEK ISI VE UZUN PROĞRAMDA ÇALIŞTIRARAK YAPIYORUZ. MUHTEŞEM OLUYOR,İLGİLERİNİZE.

Unknown dedi ki...

başarılar dilerim;palamutların deri ve kılçığını çıkarmak gereklimi