12 Aralık 2012 Çarşamba

KIRMA YEŞİL ZEYTİN

 
Herkese selamlar sevgiler.Kasım ve aralık ayı zeytin hasat mevsimi,yeşil zeytinin en lezzeti zamanı
diyebilirim,kayınvalidem bu konuda çok bilgili :) yeşil zeytin yağlı olmalı der;nasıl anlaşılır, zeytini parmaklarınız arasında sıktığınız zaman beyaz bir süt çıkarır ,bu yeşil zeytinin yağlı olduğunun göstergesidir böyle zeytin  olmalı , kırma zeytin hazırlamak için  ayrıca  yeşil zeytinlerin arasında fazlaca siyahlaşmış zeytin bulunmasa da iyi olur:)Şimdiye kadar ailedeki büyüklerimiz hazırlardı kışlık  kırma yeşil zeytinlerimizi, geçen gün eşim arkadaşından aldığı kırma zeytin nasıl hazırlanır reçesi ile geldi,uzun uzun tüm incelikler yazılmış,tam benim istediğim gibi :)bu şekilde hazırladık,olmasını bekledik,tadımladık çevremizin görüşlerini aldık:)on numara bir tarif,şiddetle tavsiye ederim,yeşil zeytinler bitmeden sizde denemelisiniz.Reçeteyi bir kilo ölçüsü ile vereceğim ve zeytinleri  uygun bir taş ,ahşap bir tokmak veya şişe dibi ile kırmanızı  özellikle tavsiye  ederim. Tarif için akşamı beklemenizi rica edeceğim:)))
Gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ederim:))şimdi nasıl hazırlamışım buyrun...
 
Malzemeler:
 
1 kg yeşil zeytin
15 gr limon tuzu
yeterince iri tuz
su
 
Hazırlanması:
Yeşil zeytinleri yukarıda yazdığım gibi metal olmayan taş ,ahşap veya şişe dibi ile kırın çok hızlı vurmayın :)çekirdekleri kırılmasın, zeytin parçalanmasın dikkat edin.Bir kaç zeytinden sonra eliniz alışacaktır, sabırlı olun yeterli..Kırdığınız zeytinleri ,kavanoza boşaltın ,üzerine çıkacak kadar su doldurun ve kapağını kapatın.Mutlaka kapaklı bir saklama kabında su içinde bekleteceğiz her gün suyunu değiştirerek acı suyunu atacağız, zeytinlerin tatlanmasını sağlayacağız.Yaklaşık bir haftada  zeytinler tatlanacak ve tuzlama işlemine geçeceğiz. Süre sonun da hazır olan zeytinleri kendi ölçüsü dahilinde bir kavanoza doldurun burası çok önemli;1 kg zeytini 3 kg büyüklüğünde bir kaba tuzlamayın üzerinde  hiç boşluk kalmasa iyi olur.Zeytinleri kavanoza doldurun yine üzerine çıkacak kadar su doldurun.Sonra bu  ölçülü suyu tuzlayacağız şöyle ki;zeytinlerin üzerine doldurduğumuz suyu süzerek başka bir kaba alın içinde iri tuzu eritmeye başlayın,taze yumurta ile  tuz ayarı yapın(suyun içine bıraktığınız yumurta suyun üzerine çıkıncaya kadar tuz eritmeye devam edin)işlem bitince  limon tuzunu da eritin ve bu suyu zeytinlerin üzerine dökün ,ve  en son sıvı yağ dökün ,kavanozun kapağını sıkaca kapatın.2-3 güne zeytinleriniz sararıp yeterince tuzu bünyesine çekecek ve yemeye hazır hale gelecektir.Kavanozdan zeytin kasesine elinizle çıkarmayın bir kepçe veya kaşık ile çıkarıp zeytinlerin üzerine sadece tercihan sızma zeytinyağ dökerek ayrıca,pul biber,kekik vb. baharat ilavesi ile tatlandırarak  servis edin.Kolay Gelsin...
NOT:
Zeytinin içine Defne yaprağı,limon dilimleri ilave etmeniz görüntü açısından hoş görülebilir fakat  tadını bozacak hem de  zeytinlerin üzerinde tortu oluşturacaktır , bu nedenle  önermiyorum, yine de arzunuza kalmış.
 

9 yorum:

Elifin Terazisi dedi ki...

Şimdiden ellerinize sağlık, detayları bekleyeceğim:)

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerinize sağlık inci hanım afiyetle yiyin inşallah.4 yıldır bende kırma,çizme ve siyah zeytinimi kendim yapıyorum:)bizim evde en çok kırma zeytin seviliyor.Sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

çoooook severim eline sağlık canım sevgiler

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok lezzetli görünüyor. Kırma zeytini bu yıl ilk kez yaptım hemen bitirdik. Bende 4 yıldır çizme zeytin kurarım.Eğer limonların kabukları soyularak zeytin bidonuna yerleştirilirse hiç porlanma olmuyor. Benim zeytinim hiç porlanmıyor. Tabiki elimizi değdirmezsek. Klorlu sudada erir zeytinler. Sevgilerr

Ferkay dedi ki...

tamda zamanı ben yeşil zeytini Edremit zeytininden yapıyorum, bir kısmı oldu. Ellerine sağlık, kolay gelsin canım.

Unknown dedi ki...

Eşimin memleketi hataydan gelir bizze her yıl 5-6 kilo,çok severm..Ellerine sağlık cnm

İnci Yemek dedi ki...

Arkadaşlarım benim için değerli yorumlarınız ve önerileriniz için çok teşekkür ederim:)
Hepinize kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Zarif ziyaretinize çok teşekkür ederim. Sık sık uğrarım. iyi akşamlar:))

Şenay Arpacioglu dedi ki...

Bende yeni kurdum. Yalnız ben kışın yiyeceğimizin tuzunu atıp suyunu koydum bir daha açmjyorum.
Eğer hemen yiyeceksem bir hafta on gün suyunu değiştirip tatlandiriyorum ve tuzluyorum kahvaltıya hazır oluyor.
Sizinde elinize sağlık....
Allah ağız tadıyda yemek nasıb etsin.