7 Aralık 2012 Cuma

NOHUTLU PİLAV

 
Eskiler öyle söyler "güzel yemek yapan kadın pilavından belli olurmuş"evet pilav hazırlamak marifet ister:) şöyle tane tane dökülen pilav iyi hazırlanmış pilavdır ancak tane tane olacak diye bire bir ölçü su vermek pilavın az pişmesine neden olur.Yazdığım gibi pilav pişirmek maharet ister:)
üç çeşit pilav pişirme tekniği vardır,bunlardan bir tanesi Haşlama yöntemi fakat kırk yıldır uğraşıyorum hala bu tekniği başaramadım:)) diğeri salma yöntemi;bu yöntem  ile yine pirinci tuzlu su ile ıslatıyorsunuz pilav tenceresinde yağları eritip  ölçülü suyu döktükten ve su kaynadıktan sonra pirinçleri ilave edip pişiriyorsunuz çok kolay ve hiç riski yok.Son teknik ise kavurma şekli
benim daima kullandığım hanede beğenilen şekildir ki hiç zor değil, kesinlikle herkesin hazırlayabileceği usüldür ki tek yapmanız gereken pişirme süresi çok kısa olduğu halde aceleye getirmeden  tüm kuralları uygulamanız.Hadi kolay gelsin.İşte reçete...
 
Malzemeler:
 
1 su bardağı  baldo pirinç
1 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 çay fincanı  haşlanmış nohut
1,5 su bardağı  sıcak su
yeterince tuz
 
Hazırlanması:
Pirinçlerin üzerine çıkacak kadar  kaynar su ilave edin,bir tepeleme  yemek kaşığı tuz  döküp karıştırın , yaklaşık 1 saat bekletin.Vaktiniz yoksa yarım saat  bekletmekte yeterlidir.
Süre sonunda pirinçlerin nişastası gidinceye kadar  ve pirinçleri kırmadan yıkayın.
Pilav tenceresinde yağları eritin  sonra pirinçleri ilave edin ve  karıştırarak pirinçleri kavurun.
Kavurma esnasında pirinçler kırılmaması için bir çay kaşığı tuz ekleyin.Pirinçler, tenceredeki
yağları çekip tekrar  salıncaya  kadar   kavurmaya karıştırarak devam edin.Daha sonra sıcak suyunu verin ve haşlanmış nohutları ilave edin 1-2 dakika harlı ateşte kaynattıktan sonra  kısık ateşte pirinçler  suyunu çekinceye kadar pişirin daha sonra ateşten alın. Kağıt havlu  serdikten  sonra demlemeye bırakın.Sıcak servis edin. 
 

1 yorum:

vişnap dedi ki...

Canım İnci'm ellerine sağlık olsun .Ahh ahh dediğin gibi şu pilavı ben de haşlama usulü bir türlü başaramadım pişirmesini.Arkadaşım yapıyor şahane oluyor.Ben hala annem usulü gidiyorum.Canım harika görünüyor pilavın biz de çok tüketilir .Kocaman sevgilerimi yolluyorum..