4 Mayıs 2013 Cumartesi

ASMA YAPRAĞINDA ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR DOLMASI

 Tüm takipçilerime mutlu hafta sonları dilerim. Yine, son güncellemeden sonra
uzun ara olmuş:)fakat" sorun bakakım neden uzun ara verdim":)sebebi,geçen haftaki davetler ve tanıtımlar :)çok keyifli ,bol yeme içmeli ve çok bilgilendirmeli oldu doğrusu,bir kısmını paylaştım,diğerlerinide  sizlerle paylaşacağım elbette.Tümay'ım, geçen yıl  asma yaprağında "zeytinyağlı enginar dolmasını" paylaşınca derhal hazırlamış ailece çok beğenmiştik:)fakat  hazırlama aşamasının fotoğraflarını çekmeyi unutunca , aynı zamanda enginar mevsimini de kaçırınca arşivde beklemeye bıraktım:)Şifa kaynağı ve çok lezzetli , aynı zamanda  harika sunumu ile misafir sofralarının baş tacı olabilecek bir lezzet, mutlaka denemelisiniz derim.Ben iç malzemesini kendi damak lezzetimize göre değiştirdim.Sadece bu dolmada olmazsa olmazı kuş üzümü ve baharatıdır diyebilirim.Bu malzemeleri listeden çıkarmadan hazırlarsanız beğeneceğinizi umuyorum. Hazırlanma aşamalarının  fotoğraflarına"Asma Yaprağında Kıymalı Enginar Dolması"ndan, bakabilirsiniz.Görüşmek üzere,sevgi ile kalın...
 
Malzemeler:
 
İçi İçin: 
4 tane enginar
200 gr asma yaprağı
1 su bardağı pirinç
2 tane kuru soğan
1/2 kahve fincanı zeytinyağı
1 tane kesme şeker
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı kuş üzümü
1-2 yemek kaşığı nane
1 çay kaşığı dolma baharı
1 su bardağı sıcak
1 tatlı kaşığı tuz
1 tane limon suyu
 
Üzeri İçin:
1 tane kuru soğan
1 tane havuç
1/2 türk kahvesi fincanı zeytinyağ
1/2 limon suyu
2-2,5  su bardağı su
 
Hazırlanması:
Öncelikle iç malzemesini hazırlayalım. Yemeklik doğranmış soğanları  1/2 kahve fincanı zeytinyağda kavrun .Yıkanmış pirinçler,tuz şeker ve salçaları ilave edilip kavurmaya devam edin,sıcak suyunu verdikten sonra kuş üzümleri  ilave edilip, pişmeye bırakın. Suyunu çeken pirinçler demlenmeden önce nanesi ve baharatı ilave edilip demlenmeye bırakın.Diğer tarafta içleri temizlenmiş enginarları kararmamaları için limonlu suda bekletmiştik.Daha önce  kıymalısını hazırlamıştım ,BURADAN  ayrıntılı fotoğrafladığım gibi,bir kaç asma yaprağını  enginarı paketleyecek şekilde dairesel uç uca ekleyin, tam ortasına içleri doldurulmuş enginarı yerleştirip paketleyin  kenarda beklesin.Diğer tarafta yayvan bir tencerenin içine küp doğranmış kalan 1 soğanı tencerenin zeminine serin.Üzerine kabuklarını temizlediğiniz havucu halka halka kesin soğanların üzerine serpin.Daha sonra paketlenmiş enginarları  soğan ve havuçların üzerine yerleştirin.En son üzeri için;zeytinyağı,limon suyu ve suyu dolmaların üzerine döküp kısık ateşte 40-45 dakika pişirin.Ilık servis edin.
Afiyet Olsun...
 

6 yorum:

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

İnci hanım sizinle tanışmak benim için de çok keyifliydi.Tarif süper görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiler..

pelince dedi ki...

Bende daha önce dışarıda yedim,sunumu da servisi de çok şık.. İncicim ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık inci ablam nefis birşeye benziyor
sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

İnci ablam ellerine sağlık:) Her tadım tadı 10 numara 5 yıldız bir lezzet:) Afiyet bal şeker olsun:)

İnci Yemek dedi ki...

Arzu'cuğum bende çok mutlu oldum seni tanıdığıma canım:)

Pelinim,sunumu ve lezzeti çok güzel
denenesi bir tarif gerçekten:)

Baharım denemelisin canım,beğeneceğinize eminim:)

Tümayım,paylaşımına ben teşekkür ederim canım benim:)

Canlarım hepinize kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...

Unknown dedi ki...

of diyorum bu şahane görünüyor ama :)