22 Haziran 2013 Cumartesi

DAĞ ÇİLEĞİ REÇELİ

Uzun zamandır reçel hazırlamadığım için  bu konuda performansımı kaybettiğimi
düşünüyordum:))beni bu hale düşüren suçlular belli,annem ve kayınvalidem:)ilkbahar da ilk meyvelerle birlikte  envai çeşit  reçel hazırlamaya bir başlarlar ki durdurabilene  aşkolsun:)bir tek dağ çileği bahçelerinde yok köylü pazarında çok fahiş fiyat ile satılıyor "aman, canım bu da olmayı versin" diye almıyorlar.Aslında bizim hanede reçel  zor tüketiliyor sebep memleketimin canım" kestane balı" yüzünden:)kışın yoğun olarak bal tükettiğimiz için  bu zamanlarda  biten balın  yerini  reçel dolduruyor.Geçen  yaz,tüm arkadaşlarımın bolca hazırladığı  dağ çileği reçeline bende çok özendim.Köylü pazarından aldığım dağ çileğimi "kendim hazırlayacağım müdahale istemiyorum dedim":)zira ben hazırlayabilmişsem, herkes de bunu yapabilir değil mi?:)Bulabilirseniz şiddetle tavsiye edeceğim bir meyve.Sanıyorum  bu zamanlarda çıkmaya başlamıştır,temmuz sonuna kadar da bulabilirsiniz.Bünyesinde ,hiç bir zirai gübre, hormon barındırmayan çok doğal bir meyve dağ çileği.Faydaları ise say say bitmez:)bağık güçlendirici,-C-vitamin deposu,ağız ve deri  virüslerini önleyici,damar tıkanıklarını önleyci özelliği var.....
Reçel'i nasıl hazırladım,çok klasik yöntem herkesin bildiği usülde 1 ölçü meyve,1 ölçü şeker mantığı ile.Şimdi püf noktaları ile dağ çileği reçelimi nasıl hazırlamışım buyrun efenim reçete...
(Acil !!!!!!!ekliyorum bağışlayın,yeni hırsızımız oldu blog arkadaşlarıma duyurmak istedim.Hepinize tavsiyem yazınızın aralarına  ve foğrafların üzerine imzanızı atmanız.inciyemek.blogspot.com

Malzemeler:
1 ölçü dağ çileği
1 ölçü toz şeker
1 yemek kaşığı limon suyu

Hazırlanması:
Çilekleri, ezmeden yıkayıp süzgece alın, fazla sularının süzülmesini bekleyin.Reçeli hazırlayacağınız tencere büyükçe olsun.Çilekleri tencereye boşaltın, üzerine şekeri dökün.İsterseniz sabaha kadar bu şekilde bekletebilirsiniz,isterseniz hemen  tencerenizi ocağa alarak hazırlamaya başlayabilirsiniz arzunuza kalmış.Orta hararetli ateş üzerinde şeker eriyinceye kadar karıştırın ve yoğunlaşıncaya kadar pişirin.Ateşten almadan önce limon suyunu ilave edin  2-3 dakika sonra ateşten alabilirsiniz.Reçelinizi sıcak, sıcak kavanozunuza boşaltıp kapağını sıkıca kapatın.
Şimdi  Püf  Noktaları ile  "reçelin kıvamını  nasıl anlayacağız".
Öncelikle şunu yapacağız;Reçel pişerken üzerinde oluşan beyaz köpüğünü  toplayacağız.Bu köpüğü toplamazsak reçeliniz  çok kısa sürede küflenir.Bunun çok pratik bir yolu var oktay ustadan öğrendiğim;tenceredeki reçelin üzerine Kağıt Peçete seriyorsunuz sonra peçeteyi hızlıca toparlayıp  alıyorsunuz.Ben bu işlemi iki defa yaptım,hiç köpük kalmamıştı, pırıl pırıl reçelim oldu:)
Reçelin yoğunluğunu anlamak için ise;yarım çay kaşığı reçelin şerbetinden alın ve bir kasenin içine bir iki damla damlatın yayılmadan duruyorsa  ateşten alabilirsiniz.25-30 dakikada  kaynatmak yeterli olacak sanıyorum ben zaman tutmadım fakat çok kaynatırsanız çileğin verdiği güzel renk kararır bunu da unutmayın.
 Hazırlayacak Olanlara Şimdiden Kolay Gelsin...
 

1 yorum:

mavii dedi ki...

offfffff ne sanli bunu tadanlar bu minik cileklerin receli dayanilmaz oluyor:)