6 Ocak 2014 Pazartesi

ÇİKOLATALI ÇATLAK KURABİYE

Tüm takipçilerime  sağlıklı,mutlu haftalar dilerim.Sosyal medyanın diğer ağları ,hayatıma geldi mertlik bozuldu:) anlık paylaşımlarım sanıyorum beni tembelleğe sürükledi.Beni sayfamdan izleyen değerli takipçilerime haksızlık yaptığımın farkındayım bağışlayın):bu anlamda ,yeni seneden, bir hafta yol almamıza rağmen "Eski yıldan,çok daha sağlıklı,huzurlu ,sevdikleriniz ve
sevenleriniz ile mutlu yıllar dilerim..."Çikolatalı  çatak kurabiyeyi yine blog aleminde herkes hazırladı ve  yorumlardan anlaşıldığı gibi çok beğenildi.Yeni yılda misafirlerim için hazırlamak istedim,ancak Çatlak Kurabiye,adı altında çok çeşitli reçeteler vardı.Ben,Sevgili Şefika'nın ,facebook ta verdiği tarif ile hazırladım,muhteşem bir lezzet  aynı zamanda hazırlaması çok pratikti .Ancak "Gram",ölçüleri ile verilmiş malzemeleri ölçtüm,mutfakta terazisi olmayanları düşünerek, bardak ölçüsü haline getirdim:)Şimdi nasıl hazırlamışım işte reçete.
Sevgi ile kalın,görüşmek üzere...

Malzemeler:
100gr  bitter çikolata
80 gr tereyağ
120gr toz şeker (1,5 çay bardağı,en küçük çay bardağından)
1 tane  çırpılmış yumurta
1 yemek kaşığı kakao
1/4 çay kaşığı karbonat
150 gr un(3 çay bardağı silme)

Üzeri İçin:
4-5 yemek kaşığı  pudra şekeri

Hazırlanması:
Küçük bir tavanın içine tereyağ ve çikolatayı dökün.Kısık ateşte karıştırarak eritin.Burada bir PÜF NOKTASI;vermek isterim....Çikolata ,yarı erimiş halde ocaktan alınız.Zira  fazla ısı ile çikolata yanar ve lezzeti değişir.Tavanın yeterli ısısı ve de devamlı karıştırmak  suretiyle tüm çikolatalar  eriyecektir.Büyükçe bir tasın içinde bir yumurtayı çırpın.İçine toz şekeri ekleyin karıştırın.Daha sonra
erimiş çikolata ve diğer malzemelerin hepsini ilave edin.Yumşak bir hamur elde edeceksiniz.15-20 dakika buzdolabında bekletin.Sonra 20 parçaya bölün.Avucunuzun içinde yuvarlayın ve  pudra şekerine bulayın.Fırın kağıdı serilmiş tepsiye dizin.Önceden ısıtılmış,180 derecedeki  fırında  10-12 dakika pişirin.
Afiyet Olsun...
NOT:
Kolay hazırlanan bir hamur oluyor, tamamen,kaşık kullanarak  hamuru  toparladım elimi hamura sürmedim.Ancak ,verdiğim ölçülerle normal hazırladığımız kurabiye hamurundan biraz daha yumşak
hamur oldu.Buzdolabında dinlendirmeden şekillendirebildim.Kış mevsiminde olduğumuzun veya kullandığım çikolatanın etkisi olabilir.Dışı çıtır,içi yumşak, browni kurabiye tadında ,harika bir lezzet oldu.Pişirme süresine mutlaka dikkat etmelisiniz,çok fazla fırında bırakırsanız ,kurabiyeleriniz çok  kuru ve sert olacaktır.

3 yorum:

*mehtap dedi ki...

görüntüsü cezbedici, ayrıntılı tarif için teşekkür, elinize sağlık.

sihirlirloklava dedi ki...

Ben yine de blogları gezmeyi seviyorum , blogların hareketliliği bitsin istemiyorum.Kurabiyeye gelince bu kurabiye tüm çocukların gözdesi , ellerine sağlık.

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık. Kurabiyenin her çeşidini severim.