21 Ocak 2014 Salı

PORTAKAL SULU HAVUÇLU KEREVİZ

Kerevizin, bu hali hep hoşuma gitmiş ancak hazırlamasını gözümde büyütmüştüm:)endişelenecek hiç bir şey yokmuş aslında,o kadar kolay ki,hepinize tavsiye ederim:)fotoğraf ile de anlatmaya çalıştım
umarım faydalı olur.Daha önce "Portakal Sulu Kereviz Dolması" hazırlamıştım.Portakal'ı, kerevize çok yakıştırıyorum, severek tüketiyoruz,hangi tarifi hazırlamak isterseniz.Görüşmek üzere,sevgi ile kalın...
Malzemeler:
2 tane orta boy kereviz
2 tane havuç
1 orta boy kuru soğan
1 küçük çay bardağı zeytinyağ
1/2 su bardağı bezelye
1tane portakal suyu
1/2 limon suyu
1su bardağı içme suyu
tuz

Hazırlanması:
Kerevizin kabuklarını soyun,su dolu tasın içinde bekletin ki kararmasınlar.Kabak oyacağı ile kerevizi tam ortasından delin ve havucu yerleştirin.Aşağıda, fotoğraflamaya çalıştığım gibi.Sonra iki parmak genişliğinde dilimleyin.Küp doğradığınız soğanları, zeytinyağında ısı alıncaya kadar soteleyin.Bezelyeleri ilave edin.Sonra dilimlenmiş kerevizleri ,bezelyelerin üzerine dizin.Portakal
limon ve içme suyunu ilave edin.Kaynama noktasına kadar harlı sonra kısık ateşte, tencerenin kapağını açmadan, sebzeler yumşayıncaya kadar pişirin.Yine ,aynı şekilde tencerenin kapağını açmadan, soğutun ve servis edin.
Afiyet Olsun...

1 yorum:

sihirlirloklava dedi ki...

Eline sağlık canım.Ben pek yapmam ama annem bu şekilde pişirir.Faydalı olduğu için yemek gerek ama evdekiler çok sevmiyor nedense :)