20 Mart 2014 Perşembe

KABAK SALATASI BOHÇASI

 "Zeytinyağlı Soğanlı Enginar"tarifine neden öncelik verdiğimi anladınız  sanırım:)Size,muhteşem sunumlu ve lezzetli salata ile geri döndüm .Malum,bugünlerde sosyal medyada yemek tarifleri yıkılıyor:)bu arada beni "ozsoyinci"olarak intagramdan takip edebilirsiniz.
Şehrinaz ,yayınladı hemen denedim, hanede tam puan aldı,mutlaka sizde listenize alın ve deneyiniz efenim:)Son günlerde kabak ve enginar'ın  damakta bıraktığı uyumlu lezzeti çok beğeniyorum bu sebeple bir tanesini enginar dip ile hazırlamaya karar verdim diğeri  şehrinaz'ın tavsiyesi idi, her ikiside muhteşem lezzetteydiler.Ayrıntılı fotoğraflar ile de anlatmaya çalışacağım.Şimdi nasıl hazırlamışım  işte reçete.Görüşünceye kadar sağlıklı ve sevgi ile kalın.

Malzemeler:
3 tane kabak

Enginarlı Dip İçin:
1 tane soğanlı enginar
1 diş sarımsak
2-3 yemek kaşığı yoğurt

Havuçlu ve Kabaklı İçi için:                                            
1 tane havuç                                                                                                                     
1 tane kabak
3 yemek kaşığı zeytinyağ
1 diş sarımmsak
2-3 yemek kaşığı yoğurt
tuz

Hazırlanması

Hazırlanması:
Kabakların  kabuklarını soyun.Uzun ,uzun dilimleyin.Aşağıda fotoğrafını gördüğünüz gibi.Yumurta fırçası ile her iki yüzünü yağlayın sonra yine her iki tarafını una bulayın pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizin.Önceden ısıtılmış 190 derecede kabakları fırınlayın.10-15 dakika yeterli oluyor kontrol edin hafif yumşamış ise fırından alıp soğumaya bırakın.Bu arada" Soğanlı Enginar"'ın bir tanesini püre haline getirin içine bir diş sarımsak rendeleyip iki kaşık yoğurt ekleyin karıştırın.
"Havuçlu kabaklı  İç "Hazırlamak İçin:Havuç ve kabakları rendeleyip zeytinyağında kavurun.Sebzeler yumşayınca ateşten alın.Tencerenin kapağını açmadan soğumaya bırakın.Daha sonra1 diş sarımsak rendesi ve yoğurt ilave edip karıştırın.
Şimdi , bohça gibi paketlemek için  küçük bir kasenin içine üç boy pişmiş kabağı kasenin içine döşeyin.Ortasına enginar dip doldurup bütün uçları ortada toparlayın.Haşlanmış bir dilim havucu kürdan ile tutturun.Üzerine nce kıyılmış dereotu serpin ve servis edeceğiniz tabağa alın.
Afiyet olsun...

Yukarıdaki fotoğrafta  gördüğünüz gibi kasenin içini 3 tane kabak dilimleri kaplayın.
1 yemek kaşığı enginar dip ile doldurup bütün uçları ortada toplayınız.inciyemek.blogspot.com
Yukarıda gördüğünüz fotoğraftaise kabak ve havuç rendeli sarımsaklı yoğurtlu iç kullandım.
NOT:
Ben,pişirme kağıdı sermeyi unutmuşum hafifde olsa tepsiye yapışıyor.Kabakları, mutlaka pişirme kağıdının  üzerine dizin.
Servis ederken üzerine zeytinyağ dökmedim zira içini hazırlarken zeytinyağ kullanmıştım.Sıfır yağsız hazırlıyorsanız,servis ederken zeytinyağ dökmenizi tavsiye ederim.

2 yorum:

nursevincelezzetler-yemek tarifleri dedi ki...

Tabiki şahane ve çok şık.. Ellerinize sağlık

sekermutfagimiz dedi ki...

Ellerine sağlık İnci Ablacığım,
tarifimi düzelttim, çok teşekkür ederim. Malum bebekle olunca kafa karışık :))
Nasılsın ? Görüşemiyoruz uzun zamandır inşallah en kısa zamanda görüşebiliriz.Sevgiler