7 Nisan 2014 Pazartesi

ÇİKOLATALI MİKRODALGA KEK

 Herkese sağlıklı huzurlu yeni bir hafta dilerim.Daha önce "Tupperware ve Gülhan Kara" yazımda bahsetmiştim  çikolatalı kek tarifi  geleceğinden:) mikrodalga fırınınız varsa mutlaka "mikro plus sürahi"edinmenizi öneririm.Gerçekten çok işlevli bir kap,özellikle mikrodalga fırında kullanmak için elimden düşürmez oldum:) "Sebzeli Muffin"tarifi vereceğimi de yazmıştım,malesef fotoğraf makinam  bozuldu:) reçete biraz gecikecek ,umarım uzun sürmez.
Görüşmek üzere,sevgi ile kalın...
 
Malzemeler:
120 gr bitter çikolata
120 gr tereyağ
120 gr  toz şeker(1,5 kahve fincanı)
60 gr un (1 kahve fincanı)
1/2 paket kabartma tozu(1 tatlı kaşığı silme)
3 orta boy yumurta
1 yemek kaşığı portakal suyu
 
Kabı Yağlamak İçin:
2 yemek kaşığı galeta unu
1 tatlı kaşığı tereyağ
 
Hazırlanması:
  Bitter çikolata ile tereyağını  mikro plus surahinin icine döküp kapağını kapatın 1-2 dak.mikrodalga fırında erimeye bırakın.Diğer tarafta toz seker ile yumurtayı  mikserle çırpın.Sonra 1yemek kasigi portakal suyu ,erittiginiz çikolatayi ilave edip çirpmaya devam edin. Daha sonra 1 tatli kasigi kabartma tozu ve un'u ilave edip spatula ile karistirin,kek hamurunuz hazırdır.Şimdi mikro plus surahiyi yıkayip kurulayın içini tereyağ ile yağlayın, 2yemek kaşığı galeta unu ile surahinin içini kaplayın fazlasını  sirkeleyip dökün.Kek hamurunu mikroplus surahiye dökün,kapağını  kapatmayın.600 watt 6dak.mikrodalga fırını  ayarlayın.Süre sonunda fırından alın . 5dak.daha bekleyip servis edeceginiz tabağa ters cevirin.Uzerine pudra şekeri eleyin.
Afiyet Olsun...
NOT:Elinizdeki surahi 1lt ise,1su bardagi kadar kek hamurunu ayırın ki  taşmasın.Kek ılık yenildigi zaman harika oluyor ,soğuduğu zaman hafif sertleşiyor ancak lezzetinden hic bir sey kaybetmediği gibi harika oluyor.Çikolatalı kek'inizi,fanusun icinde saklamanızı  öneririm.


2 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

Çok güzel olmuş bir kaç sefer yaptım ama bir türlü çekemedim. Ama ne bu kap var ne bu tarifi denedim. Tuppercı avına çıkayım bari... sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sen neyi kötü yaparsın ki bu da çok leziz gözüküyor.. Sosyal ağlar çoğaldı blogları gezemez oldum..İncim ellerine sağlık..

Kocaman Sevgiler.

pelin