5 Aralık 2014 Cuma

CEVİZLİ TARÇINLI KURABİYE

Hayırlı ve bereketli cumalar. Yağmurlu, soğuk kasvetli havaya inat ! Tarçının dayanılmaz kokulu kurabiyesini hazırlamak için doğru mutfağa :) daha önce hazırlamıştım "Misket Kurabiye " harika bir kurabiye hamuru oluyor, vazgeçemedim yine aynı hamura sadece 1 su bardağı çekilmiş ceviz ilave ettim. Fırından çıkardığım kurabiyeleri biraz soğumalarını bekledim.1su bardağı pudra şekeri ve 3-4 yemek kaşığı karıştırılmış harca buladım. Şiddetle tavsiye ederim. Hepinize sağlıklı huzurlu hafta sonları dilerim...

Malzemeler:

 250 gr tereyağ (oda ısısında)
1 su bardağı sıvıyağ
1 tane yumurta
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
 aldığı kadar un

Hazırlanması:
Aldığı kadar un  sizi hiç endişelendirmesin zira çabucak toparlanan bir hamur oluyor . Tüm malzemeleri karıştırarak hamur hazırlıyorsunuz . Unu  kaşık, kaşık  ilave edin böylece hamur yoğurma aşamasında  bir sorun çıkmamış olur. Hazırladığınız kurabiye hamurundan fındık kadar parça koparıp yuvarlayın . Pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizin . Önceden ısıtılmış 160 derecedeki fırında hafif rengi dönünceye kadar pişirin . Kurabiyenin altı hafif pembe olunca fırından alabilirsiniz . Kurabiyelerin biraz soğumasını bekleyin kırılmasın ,ılındığı zaman ;
1 su bardağı  pudra şekeri
3-4 yemek kaşığı  tarçın

Büyükçe bir tasın içinde ,pudra şekeri ve Tarçın'ı  karıştırın . Kurabiyeleri bu karışıma bol bol bulayın ve servis edeceğiniz tabağa dizin . Kurabiye kutunuzda çok uzun zaman bozulmadan bekleyebilen bir kurabiye oluyor. Mutlaka denemeniz dileğiyle.
Afiyet Olsun...


2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

kıyır kıyır çayın yanında nefis olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

şekerpare dedi ki...

ellerine sağlık. yaptım kurabiyeler çok güzel oldu ..