10 Ocak 2015 Cumartesi

DÜĞÜN ÇORBASI

 
Bizim hanede çorba içmenin hiç mevsimi olmadı ancak,Soğuk günlerin olmazsa olmazı diye düşünüyorum.Bir tas sıcacık çorba Her derde deva.
Bugün "Düğün Çorbası "ile geldim.Tam mevsimin çorbası diyebiliriz. Kuzu gerdan ile hazırlanıyor fakat Kuzu etinin aromasından hoşlanmayanlar,dana eti ile de harika oluyor test ettim biliyorum:))


Malzemeler:
3 dilim kuzu gerdan eti
1-1,5 lt içme suyu
3 yemek kaşığı dolusu yoğurt
1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı limon suyu

Üzeri İçin:
1 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı pul biber

Hazırlanması:
3 dilim gerdan etini 1-1,5 lt su ile pişirip didikleyin artan suyu üzerine ilave edin kaynamaya bırakın. Diğer tarafta 3 yemek kaşığı yoğurt,1 yumurta sarısı, 2 yemek kaşığı un,1 yemek kaşığı limon suyunu yumurta teli ile homojen oluncaya kadar çırpın.Bu karışımı kaynayan çorbaya ip gibi akıtın,bir taraftan karıştırmaya devam edin.Çorbanın kıvamını kendi damak lezzetinize göre ayarlayabilirsiniz.
Tuz ile tatlandırıp 1-2 taşım kaynatın. Üzerine 1 yemek kaşığı tereyağında 1 tatlı kaşığı pul biberi yakın çorbaya dökün sıcak servis edin.
Hepinize sağlıklı,sevdikleriniz ile muhabbetli bereketli sofralar dilerim...


1 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Benim özellikle misafir menülerim için baştacımdır bu çorba...Tadı kokusu ömre bedel...İnci Hanım'cığım sizde nefis yapmışsınız eminim..Kaseyialıp gideyim afiyetler olsun..