13 Ocak 2015 Salı

KARABUĞDAY PİLAVI

Karabuğday Pilavı" Karabuğday sen ne güzel bir lezzetmişsin :)) ilk defa deniyorum arkadaşlar tahminimin ötesinde bir lezzet oldu. Karabuğday ,isminden dolayı tahıllarla anılsada aslında "Kuzukulağıgiller Familyasına"dahildir.Gulutensiz üründür.Yüksek oranda lif,potasyum,magnezyum,fosfor ve demir içerdiğinden Kalp ve Damar sağlığı,kolesterol,şeker hastalığı çölyak hastalığına karşı yardımcı bir besindir .Uzun süre tok kalındığı için diyet yapanlara şiddetle tavsiye ederim.Karabuğday'ın kendine özgü hoş bir aroması var, prenses çok hoşlanmadı bu aromadan fakat lezzeti süper olduğu için bayılarak yedi :)) Karabuğday pilavını , kıyılmış dereotu veya maydanoz ilavesi  ile sunum yapmanızı öneririm.Şimdi  nasıl hazırladım işte reçete;

Malzemeler:

1su bardağı karabuğday
1yemek kaşığı tereyağ
1yemek kaşığı zeytinyağ
1 orta boy kuru soğan
2-3 yemek kaşığı domates püresi
1 tatlı kaşığı salça
2 su bardağı içme suyu.

Hazırlanması:
Yağlar tencerede erimeye başladı üzerine küp doğradığım soğanları döktüm 4-5 dak. Kavurdum.
Domates püresi ve salçayı ilave ettim 2-3 dak. Daha kavurdum.Ardından karabuğdayları ilave edip yine 3-4 dak.kavurduktan sonra 2 su bardağı suyu verdim.Önce harlı ateşte kaynayınca kısık ateşte pişmeye bıraktım.Suyunu çekinceye kadar pişirip üzerine kağıt havlu kapattım ve demlenmeye bıraktım.
Afiyet Olsun...

2 yorum:

nursevincelezzetler dedi ki...

İnci hanımcığım ellerinize sağlık. Siyez bulguru gibi değilmi ? Çok lezzetli olmuş.. Güzell tarifiniz için teşekkürler.

birgulunlezzetleri dedi ki...

Harika olmuş. Ellerinize sağlık.
Kalbi güzel arkadaşım.
Sevgiler