12 Ocak 2015 Pazartesi

PATATES KAVURMASI

 
Güzel bir  hafta olsun herkese.
Çocukluğumdan bugüne "Patates Kavurması " olarak bildim bu lezzeti, arkadaşlar.Pilav makarna yerine sıkça hazırlanırdı geniş ailemde.Orta okul dönemi yemek derslerimizde Almanların ve İsviçrelilerinde en temel yemekleri olduğunu öğrenince hayret etmiştim:)Almanlar "Rösti" İsviçreliler "Röşti" diye telaffuz ediyorlarmış , bizde "Patates Kavurması,Patates Kayganası"diyoruz isimlere takılmayalım Reçetesi aynı:)) aynı olmayan nedir ? biliyormusunuz arkadaşlar, Patatesin genetiği ile oynanması ): az da haşlasanız ,bir gün öncede haşlasanız sonuç çamur gibi patates.Geçen günlerde Gülhan hocam @chefgulhankara Kırmızı kabuklu patatesten bahsetmiş,"tatlı patates olarak bilinir,anıldığı kadar tatlı değil tam tersi kaybettiğimiz yerli patatesin lezzeti var. Adanadan geliyor sadece kilosu diğerlerine göre pahalı demiş".Denemekte fayda var sonucu sizlerle paylaşırım.Şimdi
 
 "Patates Kavurması"nı ,nasıl hazırladım; orta boy soğanı mümkün olduğunca imce doğradım 3-4 yemek kaşığı sıvı yağda karamelize oluncaya kadar kısık ateşte kavurum.Zerine 4-5 orta boy haşlanmış patatesi ilave ettim (aslında çok iri gözlü rende ile rendelenmiş olması gerekiyordu fakat küp küp doğramak zorunda kaldım) soğan ve patates bütünleşinceye kadar kavurma işlemine devam edin.Ateşten almadan önce ince doğranmış maydanozu dökün .Karabiber serperek servis edin .Afiyet Olsun...
NOT:
Patates kayganası diye adlandırdığımız lezzeti de aynı şekilde hazırlıyoruz . Tek farkı,kavrulmuş patatesin tavaya bastırılarak  her iki yüzünün kızartılması.
 

1 yorum:

Asyadan Esintiler dedi ki...

ımm nefis olmuş.Ellerinize sağlık