20 Şubat 2015 Cuma

ELMALI MUHALLEBİ

Herkese sağlıklı , huzur dolu hafta sonları diliyorum . Havalar çok soğuk, insanın canı içimizi ısıtacak , enerji verecek  çorbalar, şöyle şerbeti aka aka  tatlılar istiyor:))  ama,yine de tedbiri elden bırakmamak lazım arkadaşlar, minik atıştırmalarla  bir şey
olmaz elbette , fakat "Sütlü Tatlılar" her zaman biraz daha masum , üstelik  meyve ile  kombineyse,  hem lezzeti hem de vicdanınız daha rahat olarak tüketirsiniz. Tercih sizin , önümüz yaz hatırlatmak istedim naçizane:)
Beni,İNSTAGRAM  VE  FACEBOOK hesabımdan  izleyebilirsiniz...
 
Malzemeler:
3-4 elma
4 yemek kaşığı toz şeker
1-2 çay kaşığı tarçın
1 çay bardağı çekilmiş ceviz

Muhallebisi İçin:
5 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
2 çorba kaşığı un tepeleme
2 çorba kaşığı nişasta
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı dolusu tereyağ

Hazırlanması:
Elmaları soyup temizledikten sonra rendeleyin.Üzerine toz şeker ilave edip pişmeye bırakın.
Elmalar suyunu salıp çekinceye kadar kısık ateşte  iyice pişirin.
Ateşten almadan önce tarçın ve cevizi ekleyin karıştırıp ateşten alın..Ilınınca ,muhallebiyi servis edeceğiniz kaselerin dip kısımlarına paylaştırın.
Muhallebi Hazırlamak İçin ise; Un , nişasta , şeker hepsini bir tencerede yumurta teli ile karıştırın.
Soğuk sütü azar, azar ekleyin bir taraftan karıştırın ki topak kalmasın . Orta hararetli ateş üzerinde
karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırın,üzeri göz göz olunca ateşten alabilirsiniz.
Vanilya ve yağını ekleyin mikserle 2-3 dakika çırpın ve elmaların üzerine  paylaştırın.
Afiyet Olsun...

4 yorum:

Unknown dedi ki...

inci hanım ellerinize saglık , sayfaya genel olarak bir göz attım mükemmel ya.
yemek yapmak resmen sanat ve siz iyi bir sanatçısınız:):)

ben blog ailesine yeni girdim, eklerseniz sevinirim:)

http://hadifikrinisoyle.blogspot.com.tr/
hadifikrinisoyle@gmail.com

sevgiler, güzel sofralarınız olsun... içindende huzur hiç eksilmesin.

İnci Yemek dedi ki...

Hadi Söyle,hoş geldiniz sayfama ve blog dünyasına sefalar getirdiniz:)ayrıca,güzel sözlerinize teşekkür ederim,çok naziksiniz.Bende hemen bakıyorum
bloğunuza:)şimdiden kolaylıklar dilerim,sevgiler...

Güloanne mutfakta dedi ki...

çok iştah açıcı görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler

Güloanne mutfakta dedi ki...

Çok iştah açıcı görünüyor.Ellerinize sağlık