19 Mart 2015 Perşembe

KAKAOLU TAHİNLİ KURABİYE

Aslında , tahin-pekmez sevdiğim halde , tahinli kurabiye yemesi  benim için hiç keyifli değil,yerken damağıma yapışan kurabiye hamurunu sevmiyorum belki de )): fakat,bir bardak çayın yanında damakta bıraktığı lezzet hoş oluyor halbu ki  :) ama çok kalorili 
 olduğu için yılda ancak 1-2 defa hazırlıyorum. Kakaolu versiyonunu ise Tahinli kurabiye  severler için hazırladım :) Hazırlaması çok pratik ancak çabuk toparlanan bir hamur değil ,yoğun bir hamur olduğu için daha fazla yoğurmanız gerekebilir . Mümkün olduğunca küçük şekillendirirseniz yemesi daha rahat olacaktır . Daha önce hazırladığım  "Tahinli  Kurabiye" ile aynı sadece kakao ilave ettim.Tekrar görüşünceye kadar sağlıkla ve sevgi ile kalın..

Malzemeler:

1su bardağı tahin
1su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvıyağ (en küçük çay bardağından)
1/2su bardağı ince çekilmiş ceviz
1 paket vanilya
2 su bardağı un
2-3 tepeleme yemek kaşığı kakao

Hazırlanması:
Un dışında tüm malzemeyi yoğurarak karıştırın.Unu,kaşık kaşık ilave edin.Sert kıvamlı bir hamur oluyor.önceden ısıtılmış 190 derecedeki fırında pişirin.Yaklaşık 15 dak. pişecektir.
Çok kırılgan bir yapısı olduğu için soğuduğu zaman servis tabağına alın.kakaoyu eklemeden kurabiye hamuru hazırlayıp hamuru iki parçaya ayırın.Bir yarısına kakao ekleyebilirsiniz.Hamurunuz çok sert olmuş şekil vermekte zorlanırsanız 1-2 damla sıvıyağ damlatarak gevşetebilirsiniz.

2 yorum:

*mehtap dedi ki...

Tahin pekmez ikilisine bayılırım, tahinli kurabiye ye de, ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

BU TARİFİN KAKAOSUZ SADECE TAHİNLİ HALİNİ YEMİŞTİM.
MUHTEŞEM BİR LEZZET:)
ELLERİNİZE SAĞLIK...