22 Nisan 2015 Çarşamba

KRUTON

Evde ekmek israfını önlemek için zaman, zaman hazırladığım "Kruton"kıyır ekmek nasıl hazırlanır ? Elbette hepiniz çok iyi biliyorsunuz , fakat ben nasıl hazırlamışım bilmeyenlere gelsin :) Fotoğrafta gördüğünüz gibi arkadaşlar,ekmeklerin üzerine ince bir şekilde tereyağ sürdüm ,fırın tepsisine dizdim.Daha sonra tepsinin içinde istediğim büyüklükte küp,küp  kestim ve önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında kızarıncaya kadar pişirdim.Bir kısmını tarhana çorbasının üzerinde tükettik , fazla kısmını bir kavanozun içinde muhafaza edeceğim.
Kruton hazırlamak için annemden öğrendiğim diğer tarif de şu şekilde;küp doğranmış ekmekleri 1 yemek kaşığı tereyağ veya margarin ile tavada karıştırarak kızartıyorsunuz.Tercih sizin iki reçetede çorbaya farklı lezzet Katıyor.
NOT:
Ekmeklerin üzerine yağ sürdükten sonra sevdiğiniz baharatları bu aşamada ekleyebilirsiniz. 

Hiç yorum yok: