30 Mayıs 2016 Pazartesi

ÇİKOLATALI KUM PASTA

Herkese  selamlar sevgiler,güzel bir gün olsun hepimize . İleri teknoloji ile mutlu gibi
 görünsem de zaman ,zaman çok özlüyorum eski günleri arkadaşlar :) 
Adı eski işte ! yaşadık bitti , ama sosyalleşmek için altın günlerimiz vardı.Örneğin, hazırladığımız lezzetleri arkadaşlarımıza , dostlarımıza ikram ederdik , fotoğrafını göstermezdik o günlerde..:) sanal ortam ile mertlik bozuldu . Tamam da; elbette faydalı yönleri de var kabul etmek lazım .Son günlerin trendi  İNSTAGRAM .Örneğin ; instagramda  gördüğüm "Çikolatalı Kum Kek" bana eski günleri hatırlattı . Ne kadar özene bezene hazırlardım,o günlerin ev yapımı en gözde pastasıydı işte.. Tadına bakanlar iltifat ede, ede yerlerdi tabii :)) büyük mutluluktu benim için .. Lafı çok uzattım arkadaşlar farkındayım "Çikolatalı Kum Pasta" eski yemek defterimdeki adı . Şimdi vereceğim tarifte sadece  kremasını güncelledim .Malzemelerin çok olduğu
Üç aşamadan oluşması sizi endişelendirmesin ısrarla denemenizi tavsiye ediyorum arkadaşlar inanın
Sonuçtan memnun kalacaksınız..

Çikolatalı Kum  Kek"
Kek İçin:
Malzemeler:
4 tane yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1,5 su bardağı un
25 gr kakao
1 paket vanilya
2 paket kabartma tozu
Hazırlanması:
Yumurta ile şekeri beyazlaşıncaya kadar mikserle çırpın.Malzeme listesindeki sırası ile yumurtalı karışıma ekleyin . Yağlanmış büyük boy dikdörtgen veya kare borcama dökün.Önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında kek kabarıncaya kadar tutun daha sonra ısıyı 150 dereceye düşürün.Kürdan kontrolü ile fırından alabilirsiniz .İlk  sıcaklığı çıkınca.... 
Üzeri için:
Kekin ilk sıcaklığı çıkınca ; 2 su bardağı soğuk sütü üzerine dökün.
Sonra kremasını hazırlamaya başlayın..
Çikolatalı Krema İçin:
Malzemeler:
3 su bardağı süt
1/2 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı tepeleme nişasta
2 yemek kaşığı kakao
1/2 yemek kaşığı tereyağ
80 gr bitter çikolata
Hazırlanması:
Yağ ve çikolata hariç,tüm malzemeleri  koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişirin.Yağ ve çikolatayı ekleyin ocaktan alın.Çikolata eriyinceye kadar karıştırın.Kremayı kekin üzerine serin.
Son olarak 1 paket eti kakaolu bisküviyi rondodan kum gibi oluncaya kadar çekin.Kremanın tüm yüzeyini kaplayıncaya kadar serpin.
Tercihen 1 gece önce hazırlayın.



Hiç yorum yok: